پکیج آموزش اتوکد
پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماریسایر پاورپوینت ها

دانلود مفیدترین پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری (77 اسلاید)

پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری ، به صورت فوق تخصصی تاریخچه موسیقی و سپس تاریخچه معماری را بررسی می کند و در این بین، رابطه‌های پیوند دهنده این دو هنر را استخراج کرده و بر روی آن‌ها با دقت بیشتری تمرکز می‌کند. شما بعد از مشاهده جزئیات می توانید اقدام به تهیه و دانلود این پاورپوینت نمایید.

درست است كه ما معمار هستیم نه مویسقیدان یا آواز خوان ولی معماری كه تاریخ – موسیقی – فلسفه- عرفان- ریاضیات نداند در معمار بودنش باید شک کرد.

با جزئیات بیشتر پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری با ما همراه باشین.

پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری

خصوصیات کلی پروژه رابط موسیقی و معماری

  • پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری اولین بار در وب سایت معمار گلد منتشر می‌شود.
  • در اول سعی کردیم به تاریخچه موسیقی و معماری بپردازیم، که با توجه به این مسئله، موسیقی باستانی کشورهای زیر بررسی شد:
  1. مصر
  2. یونان
  3. چین
  4. ایران
  • بعد از پرداختن به تاریخچه موسیقی، وارد مباحث معماری شده ایم و به تعاریف معماری از دیدگاه اساتید و بزرگان معماری بالاخص لوکوربوزیه پرداختیم.
  • بعد از این مباحث به بخش اصلی تحقیق، یعنی مفاهیم مشترک در موسیقی و معماری می رسیم، که به صورت بسیار تخصصی هر کدوم از این مفاهیم رو تفسیر کردیم.
  • در بخش گالری تصاویر پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری (در پایین همین صفحه) ، جهت آشنایی بیشتر شما با پاورپوینت و همچنین جهت احترام به حقوق کاربران، 10 اسلاید از پاورپوینت رو قرار دادیم که می تونید مشاهده کنید.

ریتم در موسیقی و معماری

ریتم به تکرار منظم یا هماهنگ خطوط، اشکال، فرم ها یا رنگ ها گفته می شود، و شامل نظریه بنیادی تکرار است که به عنوان تدبیری برای سازماندهی فرم ها و فضاها در معماری محسوب می شود. تقریبا تمامی انواع بناها از اجزایی تشکیل شده اند که بالطبع تکرار می گردند.

تیرها و ستون ها تکرار می شوند تا دهنه های تکراری سازه و مدول های فضا را تشکیل دهند. درها و پنجره ها به طور مکرر سطح بنا را سوراخ می کنند تا ورودی نور، هوا، مناظر و مردم را به آن میسر سازند. تکرار فضا ها اغلب برای تامین نیاز های عملکردی مکرر یا مشابه در برنامه ی بنا حاصل می شود.

پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری

موسیقی در مصر باستان

موسيقي در مصر قديم بيش از كشورهاي ديگر اهميت روحاني داشت. آ‌واز مذهبي را فرعون شخصاً در برابر مجسمه خدا بحال استغاثه مي خواند و مردم پشت سر او سرود را تكرار مي كردند. در ديوارهاي اهرام ثلاثه و مقابر مصري چند صحنه از رقص قديم اين  كشور نقاشي شده است.. آهنگ رقص با ني لبك، چنگ و كرنا Cornet)) نواخته مي شد و ضرب آهنگ با كف زدن و ضربات دست رعايت مي شد.

موسيقي در معماری يونان باستان

يونانيها نخستين ملتي هستند كه موسيقي را از نظر علمي مطالعه كرده تئوري موسيقي نوشتند و آهنگها را با حروف يادداشت كردند. خداي موسيقي و هنرهاي زيبا آپولون Apollon بود كه با نُه فرشته خود در كوه پارناس Parnasse بسر مي برد. يونانيها هريك از فرشتگان هنرهاي زيبا را موز Muse مي گفتند و لفظ موزيك (موسيقي) از اين كلمه مشتق شده است.

موسيقي در معماری چین باستان

موسیقی چین از زمان امپراطوری فوهی (4477-4380 پیش از میلاد) تا امروز یعنی قریب هفت هزار سال تاریخ دارد و از این حیث قدیمی ترین کشور موسیقی جهان است. پس از فوهی ،امپراطوری هو آنگ تی Houang-ti (2697-2597) پیش از میلاد قواعد جدیدی برای موسیقی گذاشت.  پادشاهان دیگر چین نیز هریک به فراخور ذوق و استعداد خود نکته ای به موسیقی افزودند.

چون موسیقی نزد چینی ها بسیار مقدس بود، ساختن آهنگها به پادشاهان چینی اختصاص داشت.

تعریف معماری از دیدگاه لوکوربوزیه

اینکه معماری در لحظه ای از خلاقیت بوجود می آید یک حقیقت انکار ناپذیر است. زمانیکه ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تامین خواسته هایی برای آسایش و راحتی است برای رسیدن به هدفی متعالی تر از تامین نیازها صرفاً کارکردی برانگیخته میشود و آماده میگردد تا تواناییهای شاعرانه ای را به معرض نمایش گذارد که ما را بر می انگیزانند و به ما  لذت و سرور میبخشند.

گالری تصاویر پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری

  • برای بزرگنمایی تصاویر بر روی ان ها کلیک کنید.
  • ترتیب تصاویر از سمت چپ به راست می باشد.

توصیه میکنیم مقاله زیر رو مطالعه کنید:

موسیقی و معماری

مشخصات فایل دریافتی توسط شما

عنوان فایل
 رابطه موسیقی و معماری
فرمت پاورپوینت
تعداد اسلاید 77 اسلاید
حجم 13 مگابایت
قابلیت ویرایش
دارد

بخش دانلود

  • این پروژه 100% تکمیل و آماده ارائه می باشد.
  • برای خرید و دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 1 میانگین: 5]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

[…] رابطه موسیقی و معماری […]

دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x