پروژه پاورپوینت معماریدانلود جامع‌ترین پروژه های مرمت ابنیه تاریخی

دانلود رایگان پروژه مرمت خانه نصیری خرم آباد

مرمت خانه نصیری خرم اباد

با سلام خدمت کاربران معمار گلد ، مفتخریم پروژه خانه نصیری خرم آباد را به شما تقدیم کنیم:

مرمت خانه نصیری خرم اباد

مقدمه:

شهرستان خرم آباد در 47 درجه و 41 دقيقه طول شرقي و 32 درجه و 56 دقيقه تا 33 درجه و 51 دقيقه عرض شمالي و ارتفاع متوسط آن از سطح دريا در حدود 1125 متر است. شهرستان خرم‌آباد كه مركز استان لرستان است بر اساس آخرين تقسيمات كشوري داراي 6 بخش به اسامي پاپي، چغلوندي، چگني، مركزي، ويسيان و زاغه (منطقه مورد بررسي) و 22 دهستان است. مساحت اين شهرستان 6233 كيلومتر مربع است. شهرستان خرم‌آباد در حال حاضر داراي بافت پيوسته معماري و منسجمي به مانند بروجرد نيست و اغلب منازل قديمي كه در سطح شهر باقي مانده‌اند به صورت پراكنده در محله‌هاي قديم شهر از جمله محله پشت بازار، درب دلاكان، پاسنگر، گرداب سنگي و سبزه ميدان قابل مشاهده هستند.

 


 

آیا به دنبال پروژه مرمت در استان لرستان هستید؟ لینک زیر را مشاهده کنید:

پروژه مرمت ابنیه در لرستان

 


 

دلیل عدم انسجام

دليل اين عدم انسجام و يكپارچگي منازل قديمي در شهر خرم‌آباد،
ساخت و سازهاي بي‌رويه منازل مسكوني و عدم درك صحيح مردم نسبت به اهميت حفظ بافت كهن شهري و همچنين بي‌توجهي مسئولان وقت نسبت به اين امر بوده است به طوري كه هم اكنون به ندرت مي‌توان  خانه‌هاي قديمي مربوط دوران قاجار در شهر خرم‌آباد مشاهده نمود. منازل قديمي ديگري كه باقي مانده‌اند يا متعلق به دوران پهلوي مي‌باشند يا به طور كلي تخريب شده‌اند.

کاربری بنا در قدیم

منزل نصيري كه سابقاً اولين اداره پست شهر خرم‌آباد بوده يكي از معدود خانه‌هايي است كه از دوران قاجار تا كنون سالم و پا بر جا مانده است، لذا ضرورت دارد اين بنا و نمونه‌هايي مشابه آن در فهرست آثار ملي كشور به ثبت برسد تا اندك نشانه‌هاي باقي مانده از شهر نشيني و معماري اين ديار كهن محفوظ بماند.

 موقعيت طبيعي اثر

منزل نصيري در غرب شهر خرم‌آباد و در ميان بافت قديم شهر قرار گرفته است. رشته كوه سفيد كه از شهر خرم‌آباد شروع مي‌شود و همچنين پناهگاه صخره‌اي پاسنگر شمال اين اثر را در بر گرفته‌اند. خيابان قديم معروف به كمر بندي كه نام كنوني آن شهيد اردشير كرمي است از جلوي اين منزل عبور مي‌كند. اين محله كه به پاسنگر شهرت دارد از قديميترين محله‌هاي شهري خرم‌آباد است كه بافت مسكوني آن اكنون فرسوده شده و بيشتر منازل قديمي آن در حال تخريب و باز سازي هستند.

مشخصات اثر

خانه نصيري داراي پلاني به شكل مربع نامنظم و دو طبقه همكف و اول است . ابعاد كلي بنا 22/21*25/20 متر و مساحتي بالغ بر 70/429 متر دارد. در ورودي بنا به سمت شمال باز مي‌شود و پس از يك راهرو به طول 15/3 متر و عرض 43/1 متر به فضاي حياط مي‌رسد . حياط اين منزل را درختان انار در بر گرفته و در وسط آن يك حوض رنگي وجود دارد. طول حياط 71/13 متر و عرض آن 35/7 متر است. فضاهاي معماري از سه طرف حياط را در بر گرفته و فقط از ضلع شرقي و به ديوار ختم مي‌شود.
فضاهاي معماري در طبقه همكف اين بنا به سه قسمت شمالي، غربي وجنوبي تقسيم مي‌شوند.

گالری تصاویر مرمت خانه نصیری خرم اباد ( اسلایدها )

 


 

برای مشاهده سایر پروژه های مرمت در تمام نقاط ایران برید به لینک زیر:

جامع ترین پروژه های مرمتی ایران

 


 

مشخصات فایل مرمت خانه نصیری خرم اباد

عنوانمرمت خانه نصیری خرم اباد
فرمت پاورپوینت
تعداد اسلاید 30 اسلاید
حجم 2 مگابایت

بخش دانلود

  • برای دانلود فایل پاورپوینت بر روی دکمه زیر کلک بنیت.
دانلود مستقیم ورایگان فایل – کلیک کنید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x