دوره تضمینی طراحی معماری
پروژه پاورپوینت معماریپروژه های معماری اسلامی

پاورپوینت رایگان معرفی مختصر مسجد جامع ساوه

پاورپوینت رایگان معرفی مختصر مسجد جامع ساوه ، به اختصار مسجد جامع ساوه را از لحاظ معماری مورد بررسی قرار می‌دهد. مسجد ساوه از زیباترین مساجد اسلامی ایران می‌باشد.

پاورپوینت مسجد جامع ساوه

خصوصیات پاورپوینت مسجد جامع ساوه

برخی از قسمت های پاورپوینت:

مناره مسجد جامع ساوه

در بیرون از مسجد فعلی در گوشه شبستان شمالی مسجد مناره ای به ارتفاع حدود14 متر وجود دارد که تماما از اجرساخته شده ودر سه جهت جنوبی وشرق وغرب ان تزیینات اجری وکتیبه های اجری وجود دارد. درصورت بررسی باستان شناسانه درباغ شمالی می توان ارتباط صحیح ومنطقی این مناره را با مسجد مشخص ساخت.

کتیبه های دور منار

در قسمت پایین منار جمله«لا نبی بعد محمد»سه بار به خط کوفی بنائی با اجر نوشته شده است. درزیر حاشیه دو کتیبه ای وجود داشته که به خط ثلث بوده است.

روی این کتیبه احتمالا نام سازنده منار را نوشته بوده اند مکه در حال حاضر فقط کلمه«بسعی» روی منار باقی مانده است.برروی حاشیه دوم منار کتیبه ای به خط کوفی وبا اجر که روی ان جملات زیر نوشته شده است وجود دارد: بسم الله الرحمن الرحیم…  {غیاث الدنیا والدین ابی شجاع محمد ابن ملکشاه سنه اربع و خمسائه تاریخ روی منار 504 هجری را نشان می دهد.

تزیینات گچی: گنبد و دیواره مسجد

قدیمی ترین اثر باقی مانده از تزیین گچ در گنبدخانه تزیینی است که در پایین دیواره ورودی سمت چپ مشاهده می گردد که احتمالا مربوط به گنبد خانه قرن پنجم است. این تزیین سطوح دیواره داخلی و پایه های گنبد را می پوشانده و دارای نقش گل و بوته و نقوش هندسی تکراری است.

تزیینات زیر سقف گنبد خانه

گنبد خانه با تناسبات معماری قرینه سازی وگوشه سازی زیبا به ارتفاع حدود 17متر بنا گردیده است. تزیینات کاشی کاری زیر گنبد و برگرداندن ان در پوشش خارجی زیبایی جلوه خاصی به این بنا بخشیده است.

تزیینات زیر سقف گنبد خانه مسجد جامع ساوه

گالری ( اسلاید های پاورپوینت )

پاورپوینت مسجد جامع ساوهمشخصات فایل دریافتی شما

عنوانمعرفی مسجد جامع ساوه
فرمتپاورپوینت PPT
تعداد اسلاید19 اسلاید
حجم4 مگابایت

بخش دانلود

برای دانلود بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود پاورپوینت مسجد جامع ساوه- کلیک کنید

 

 

 

توصیه میکنیم مطالب زیر را نیز ببینید:

لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 2 میانگین: 5]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x