پروژه پاورپوینت معماریدانلود جامع‌ترین پروژه های روستا 1 و 2

پاورپوینت پروژه روستای نظرآباد سروستان ( 108 اسلاید )

پاورپوینت روستای نظرآباد ، به خوبی کلیه موارد تاثیر گذار بر روستا را بررسی کرده و نقش و جایگاه هر کدام را مفصلا توضیح داده است؛ که همین مورد باعث شد تا بتوانیم پروژه‌ای بسیار جامع را گرد آوری کرده و در اختیارتان قرار دهیم.

روستای نظر آباد در 14 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سروستان در استان فارس واقع شده است. جمعیت این روستا در سرشماری سال 1395 حدود 1400 نفر بوده است.

پاورپوینت روستای نظرآباد سروستان

مهم ترین خصوصیات کلی پاورپوینت روستای نظرآباد

  • پاورپوینت روستای نظرآباد برای اولین بار از وب سایت معمار گلد منتشر می شود و حق نشر محفوظ می باشد.
  • شناسنامه کلی روستا و تاریخچه آن را مورد بررسی دقیق قرار داده ایم.
  • برسی و شناخت عوامل مؤثر در به وجود آمدن شکل کلی معماری روستا را نیز در بخش بعدی به آن پرداختیم.
  • مصالح مورد استفاده در معماری روستا، چه در قدیم و چه الان بررسی شد و در پاورپوینت قرار دادیم.

همچنین مواردی چون موارد زیر:

  1. راه های امرار معاش و کسب در آمد خانواده ها
  2. محصولات کشاورزی و باغداری
  3. پرورش دام و طیور
  4. موقعیت دقیق جغرافیایی با استفاده از نقشه
  5. عوامل طبیعی و مصنوعی و توپوگرافی های موجود
  6. خدمات ارتباطی ( تلفن، اینترنت، راه ها و جاده ها، گاز کشی، برق کشی و …)
  7. شرایط و جنس زمین، شیب و خطر سیلاب، وضعیت اب های زیر زمینی

و موارد بسیار دیگری را مورد بررسی دقیق قرار داد ایم.

  • به بررسی معماری قدیم و جدید روستا توجه ویژه ای کرده ایم و یک نمونه پلان مسکونی را نیز رولوه کرده و پلان معماری ان را در پاورپوینت قرار داده ایم.
  • پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را می توانید در پایین همین صفحه در بخش گالری تصاویر مشاهده کنید.

تاریخچه روستای نظرآباد

از تاریخچه روستای نظر آباد اطلاعات ثبت شده‌ای موجود نمی باشد. جز نقل قول هایی از ریش سفیدان. طبق این نقل قول ها روستای نظر آباد ملک شخصی فردی به نام حاجی خان باب اناری از اهالی باب انار از توابع جهرم بوده است. در آن زمان نظر آباد بر اثر زلزله ویران شده و اهالی آن شهر به فسا کوچ کرده.حاجی خان باب اناری بعد از زلزله ملک خود را به فردی بنام صدر الاسلام می فروشد. وی بعد از بازدید از روستا اعلام می کند که من (با یک نظر آن را آباد می کنم) شاید اسم نظر آباد بر همین گفته صدر الاسلام بوده است.

صدر الاسلام برای آبادانی روستا اهالی کوچ کرده به فسا را بر می گرداند (طبق گفته ریش سفیدان) آن خانوار 20 خانوار بوده است، و به هر خانوار صد تومان پاداش می دهد. او برای اهالی قلعه می سازد و مردم را در آن اسکان می دهد. اهالی همچنان در قلعه باقی ماندند تا بعد از انقلاب که زندگی خود را خارج از قلعه توسعه می دهند. مخروبه هایی از قلعه باقی مانده بود که مردم آن را برای انبار کاه و علوفه استفاده میکرد تا در اواخر سال 92 این قلعه و خانه های اطراف آن را دهیاری مخروب کرد به علت ریختن زباله و ایجاد شدن بیماری در قلعه قدیمی، صدر الاسلام آب مورد نیاز اهالی را از چاه دراز به وسلای جوبی به روستا می آورد و در آب انباری که با دستور وی ساخته شده بود آب را ذخیره می کردند.

نقشه روستای نظرآباد سروستان
تصویر: نقشه اتوکدی روستا

کاخ ساسانی سروستان

این کاخ در زمان بهرام گور ساسانی ساخته شده که بوسیله مهر نرسی و زیر معروف او که صدرات یزدگرد اول و یزدگرد دوم را نیز عهده‌دار بوده ساخته شده‌است. این کاخ از سنگ و گچ ساخته شده و ایوانی مربع شکل بخش مرکزی آن را تشکیل می‌دهد که دارای ۱۳ متر طول و عرض، و ۱۸ متر ارتفاع دارد. همچنین در مرکز و حیاط دارای گنبدی می‌باشد.

این بنا همانند کاخ فیروزآباد و کوچکتر از آن است و طاق‌های گنبدی آن با آجر زده شده‌است. این بنا که از با شکوه‌ترین کاخ‌های عهد ساسانی است و شامل یک ایوان ورودی و گنبدی در مرکز و حیاط است. در این کاخ نسبت به بناهای دیگر این دوره از معماری و پلان پیچیده و کامل‌تری استفاده شده‌است.

این کاخ یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهرستان سروستان بوده که در نزدیکی روستای نظرآباد واقع شده است که این نزدیکی به روستا نقش مهمی درتوسعه گردشگری و اقتصادی روستا بوجود آورده است.این کاخ در 3 کیلومتری روستا میباشد.

زراعت در روستای نظرآباد

اقتصاد روستای نظر آباد بر پایه کشاورزی می باشد. نظرآباد یکی از قطب های کشاورزی منطقه سروستان است.کل اراضی قابل کشت نظرآباد 3576 هکتار میباشد که 2000هکتار آن زیر کشت،1500 هکتار به صورت دیم و 67 هکتار دیگر اراضی مربوط به باغداری است.

وضعیت برق در روستا

روستای نظر آباد از سال 1359 از نعمت برق برخوردار شد برق روستا از ایستگاه برق سروستان گرفته می شود این روستا در حال حاضر دارای 300 مشترک برق اعم از مسکونی دامداری و کشاورزی می باشد.هزینه برق رسانی به عهده دولت می باشد و در صورتی که اهالی اعلام نیاز کنند بعد از مراحل نصب کنتور و سیم کشی منزل از مشترکین اداره برق محسوب می شوند و قیمت برق روستا از نظر مصرف خانگی کشاورزی دارای قیمت متفاوتی است.برق دام داری به تعداد دام و محل نگهداری آن بستگی دارد اگر تعداد دام کم باشد و محل نگهداری در منزل باشد برق مورد نیاز آغل از منزل گرفته می شود در غیر این صورت باید از اداره برق سروستان تقاضای برق کنند و طی مراحل به محل مورد نظر برق منتقل می شود.

پاورپوینت روستای نظرآباد سروستان
تصویر: پوشش زنان روستا در قدیم و الان

گالری تصاویر ( پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت روستای نظرآباد )

مشخصات فایل پاورپوینت روستای نظرآباد

عنوان پاورپوینت روستای نظرآباد سروستان
فرمت پاورپوینت
تعداد اسلایدها 108 اسلاید
حجم 4 مگابایت

 

بخش خرید و دانلود

  • پروژه 100% تکمیل و آماده ارائه نهایی می باشد.
  • این پروژه جامع‌ترین پروژه ای است که تا کنون برای روستای نظرآباد سروستان تهیه شده است.
  • برای خرید و دانلود بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x