پکیج آموزش اتوکد
پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماریدانلود پروژه معماری جهان و معاصر

پاورپوینت معماری ارگانیک + معرفی آثار و معماران (95 اسلاید)

پاورپوینت معماری ارگانیک ، ابتدا به توضیح و چیستی سبک معماری ارگانیک می‌پردازد و سپس به صورت فوق تخصصی آثار و معماران سبک ارگانیک را بررسی می‌کند. پاورپوینت معماری ارگانیک به موضوعاتی همچون منشا و نحوه شکل گیری معماری ارگانیک، اصول معماری ارگانیک، ساز و کار معماری ارگانیک و دیگر موارد مرتبط نیز می‌پردازد.

در ادامه با جزئیات بیشتر پاورپوینت با ما همراه باشین.

خصوصیات پاورپوینت معماری ارگانیک

  • پاورپوینت معماری ارگانیک اولین بار از سایت معمار گلد انتشار می‌یابد و حق انتشار آن محفوظ است.
  • این پروژه در ابتدا به بحث های چون اصل معماری ارگانیک، منشا این معماری، هدف و اصول معماری ارگانیک می پردازد.
  • در بخش های بعد به صورت تخصصی به معمار شهیر این سبک، فرانک لوید رایت همراه با تجزیه و تحلیل آثارش می پردازیم.

همچنین موارد زیر را بررسی نموده و تشریح کرده ایم:

  1. اصول 9 گانه معماری ارگانیک ( ارائه با تصویر )
  2. انواع گوناگون معماری ارگانیک
  3. ساز و کار معماری ارگانیک
  4. الهام از طبیعت
  5. کلبه‌ها، معماری ارگانیک اولیه
  6. و موارد بسیاری که به موضوع مربوط بودند.
  • در بخش گالری تصاویر پاورپوینت معماری ارگانیک ( پایین همین صفحه)، جهت آشنایی بیشتر شما با پاورپوینت و همچنین جهت احترام به حقوق کاربران، 10 اسلاید از پاورپوینت را قرار داده ایم که می توانید مشاهده فرمایید.

دانلود پاورپوینت معماری ارگانیک

معماری ارگانیک

بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک (رمانتیسیسم) دارد . رمانتیسم یک جنبش فلسفی ، هنری و ادبی در اواخر  قرن هجده و نوزده میلادی در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و آمریکا سرایت کرد.در آثار رمانتیک بر انگیختن احساس و هیجان ، ایجاد ابهام و توهم و مناظر تماشائی طبیعی مورد نظر است. کلا سیک به دنبال سلطه بر طبیعت است در حالی که رمانتیک در پی تحسین طبیعت است. فردریش ویلهم شیلینگ که یکی از بنیانگذاران مهم فلسفه رمانتیک محسوب می شود ، معتقد بود که طبیعت جزئی از خود انسان است و بین انسان و طبیعت جدائی نیست.

پروژه معماری ارگانیک

اصل و مبدا معماری ارگانیک

با خلق شیوه های نوین معماری بسیاری از معماران بر آن شدند که با تلفیق تکنیک های ساختمان سازی و الهام از طبیعت  معماری طبیعی را بنیان گذاری کنند. لوئیس سالیوان در مورد طبیعت تحقیقات بسیاری انجام داد که نتیجه ی آن اصول نقشه کشی این شیوه ی معماری بود.فرانک لوید رایت به وضع دستور العمل هایی در خصوص چگونگی فضا های داخلی و خارجی بنا و استفاده از مصالح ساختمانی سازگار با طبیعت پیرامون پرداخت. آنتونی گادی اولین فردی بود که طرح این شیوه را با ارائه صورت ساخته شده در بنا بیان کرد و به چگونگی ساختمان سازی بدین شیوه تاکید داشت .وی در اواخر عمرش معماری هندسی طبیعی را با ساخت دو فضای قوس دار در کلیسای ساگراد فامیلیا متحول ساخت.

کلبه های نخستین با الهام از طبیعت

بشر اولیه همانند حیوانات وحشی در جنگل ها ، غارها و بیشه زارها به دنیا می آمد و به صورت بدوی می زیست . کشف آتش باعث گردید تا آنها برای امان یافتن از سرما به دور یکدیگر جمع گردند و بدینسان اولین اجتماعات بشری پدید آمد در پی این اجتماعات ، آنها اقدام به احداث سر پناه هائی نمودند . برخی سرپناههای خود را با شاخه های سبز درختان ساختند ،  و برخی دیگر به حفر غار در کوه ها پرداختند و دسته ای دیگر نیز با الهام از لانه پرستوها لانه خویش را بنا نمودند .

دوراند با داشتن  اعتقاد به نظریه محاکاتی افلاطون، هنر را همچون تقلید از طبیعت می دید؛ وی می گوید:

” اگر کار معماری تقلید باشد ، باید همچون سایر هنرهای دیگر از طبیعت تقلید کند لذا بگذارید بنگریم که آیا اولین کلبه  ساخته  شده  توسط  آدمی   موضوعی طبیعی بوده است و آیا ممکن است بدن آدمی به عنوان الگوئی برای نظم به خدمت گرفته شده باشد و در نهایت اینکه آیا آن نظم ها تقلیدی از آن کلبه نخستین و بدن آدمی اند ؟ ”

سازمندگرایی سالیوان

سالیوان فرم تابع عملکرد را در فرایند رشد و حرکت طبیعی میدید.او معتقد بود یک محله ی شهری باید همانند موجود زنده حیات داشته باشدیعنی همه ی اجزای ان عملکرد داشته باشند تا نیازهای ما را برآورده سازند و جهان را لذت بخش سازد.

سالیوان اعتقاد زیاد به فرم های طبیعی و سبک ارگانیک داشت ، او به روشی معتقد بود که مشابه فرآیند به وجود آوردن در طبیعت است .

تحقیق معماری ارگانیک

گالری تصاویر پاورپوینت معماری ارگانیک

  • برای بزرگ نمایی تصاویر بر روی آن ها کلیک کنید.
  • ترتیب تصاویر از سمت چپ به راست می باشد.

مشخصات فایل دریافتی توسط شما

عنوان پاورپوینت معماری ارگانیک
فرمت پاورپوینت
تعداد اسلایدها 95 اسلاید
حجم فایل 7 مگابایت

بخش خرید و دانلود

  • این پروژه 100% تکمیل و آماده ارائه نهایی می باشد.
  • برای خرید و دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

[…] معرفی معماران و آثار معماری ارگانیک […]

[…] پاورپوینت معماری ارگانیک + معرفی آثار و معماران […]

دکمه بازگشت به بالا
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x