پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه معماری جهان و معاصر

دانلود پاورپوینت معماری فولدینگ ( 65 اسلاید )

پاورپوینت معماری فولدینگ

پاورپوینت معماری فولدینگ ، پاورپوینتی جامع در مورد چیستی معماری فولدینگ می باشد. در این پاورپوینت به توضیح معماری فولدینگ به صورت مفهومی و چگونگی شکل گیری و روند این معماری تا کنون پرداخته است. همچنین معماران و نمونه کار های معروف نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند.

مسخصات کلی پاورپوینت معماری فولدینگ

  • پاورپوینت معماری فولدینگ اولین بار توسط وب سایت معمار گلد منتشر می شود و حق نشر نیز محفوظ می باشد.
  • پاورپوینت معماری فولدینگ از ابتدا و شکل گیر معماری فولدینگ را توضیح داده اشت.
  • معماران بزرگ و تاثبر گذار این سبک به همراه نمونه کارهای این معماران را قرار داده ایم.
  • فلسفه معماری فولدینگ که و ارتباط ان با نظریات دلوز ، ارسطو و افلاطون دارد را کاملا تشریح کرده ایم.
  • مهم ترین خواص معماری فولدینگ به همراه ذکر مثال تصویری در پاورپوینت موجود می باشند.
  • جهت احترام به حقوق کاربران، پیش نمایش برخی از اسلایدهای پاورپوینت را در پایین همین صفحه در بخش گالری تصاویر قرار داده‌ایم که می توانید مشاهده بفرمایید.

تاریخچه معماری فولدینگ

معماري فولدينگ يکي از سبک هاي مطرح در دهه پاياني قرن گذشته بود . فلسفه فولدينگ براي نخستين بار توسط فيلسوف فقيد فرانسوي ، ژيل دلوز مطرح شد . وي همچون ژاک دريدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرايي محسوب مي شود . دلوز نيز مانند دريدا اساس انديشه خود را بر زير سوال بردن بينش مدرن و مکتب ساختارگرايي قرار داد .

معماري فولدينگ معماري نئو باروک نيز ناميده مي شود . در معماري باروک ، سبک هاي يوناني، رومي، شرقي، رومانسک، گوتيک و کلاسيک روي يکديگر تا مي شوند و کالبد بنا و سطوح مواج ديوارها نسبت به شرايط انعطاف پذيرند . همانگونه که در معماري فولدينگ انعطاف پذيري احجام و سطوح مختلف توسط تکنولوژي جديد ، که همان رايانه است، انجام مي شود. تکنولوژي رايانه قادر است بين دو شکل ، شکل‌هاي مياني را براي انتقال نرم يکي به ديگري انجام دهد.

معماری فولدینگ و فلسفه

فلسفه دلوز ، يک فلسفه افلاطون ستيز و دکارت ستيز است. به عبارت ديگر مي توان بيان نمود که فولدينگ يک طرح ضد دکارتي است . از نظر دلوز ، هستي از زير بناهاي عقل رياضي استخراج نشده است . وي در کتاب معروف خود ، ضد اديپ سرمايه داري و اسکيزوفرني ( 1972) خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد . از نظر دلوز ، خرد هر جايي است .

تعریف معماری فولدینگ

فولد يعني چين چین و لايه هاي هزار تو ، يعني هر لايه در کنار لايه ديگر ، همه چيز در کنار هم است ، هيچ انديشه اي بر ديگري ارجحيت ندارد ، تفسيري بالاتر و فراتر از ديگري نيست ، همه چيز افقي است . به عبارت ديگر فولدينگ مي خواهد منطق دو ارزشي را ديکانستراکت کند و کثرت و تباين را جايگزين آن کند .

فولدينگ هم مانند ديکانستراکشن در پي از بين بردن مبناهاي فکري تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و رياضي گونه مدرن است .
فولدينگ ، عمودگرايي ، طبقه بندي و سلسله مراتب را مردود مي داند و به جاي آن افقي گرايي را مطرح مي کند . از نظر فولدينگ همه چيز همسطح يکديگر است .

پاورپوینت معماری فولدینگ

نظریه بهرام شیردل در مورد فولدینگ

در اين رابطه بهرام شيردل در مصاحبه خود در مجله آبادي مي گويد : فکر من و همکارانم در معماري و شهر سازي ، قابل انعطاف کردن فضاها است به گونه اي که جوابگوي تفاوت هاي بي شماري باشد ،… هميشه معتقد بوده ام بايد معماري جديدي به وجود آيد که با افکار و زندگي زمان خود انطباق داشته باشد و فرهنگ و تمدن موجود را غني تر کند … انسان با گذشت زمان افکار و خصوصياتش تغيير مي کند – بر عکس ساير جانداران – معماري هم بايدبه تبع آن تغيير کند.

 

گالری تصاویر

برای بزرگنمایی تصاویر بر روی هر تصویر کلیک کنید.


برای دیدن همه پروژه های مرتبط به لینک زیر بروید:

دانلود پروژه معماری جهان و معاصر


مشخصات فایل دریافتی

عنوان پاورپوینت معماری فولدینگ
فرمتپاورپوینت
تعداد اسلایدها65 اسلاید
حجم 5 مگابایت

بخش خرید و دانلود

برای خرید و دانلود سریع فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x