پکیج آموزش اتوکد
پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه معماری جهان و معاصر

دانلود پاورپوینت هندسه فراکتال و معماری

پاورپوینت هندسه فراکتال و معماری ، در اول به چیستی و چگونگی هندسه فراکتال و سپس به تاثیر هندسه فراکتال در معماری می‌پردازد؛ و سپس در بخش آخر پاورپوینت به خوبی نتیجه تلفیق این دو مقوله را با هم جمع بندی می کند و پس از ان به بناهای شاخص این سبک ( معماری فراکتال ) می‌پردازد.

فراکتال ها انواع عناصری هستند که فرم فضایی آنها صاف نیست .بنابراین “نامرتب ” نامیده شده اند و این نامنظمی آنها به طور هندسی در راستای مقیاسهای گوناگون در داخل هرم تکرار می شوند .هر چیز طبیعی در اطراف ما در اصل نوعی فراکتال است . به این سبب که خطوط صاف و پلانها فقط در دنیای ایده آل ریاضی وجود دارد .در کنار این تئوری هر سیستم که بتواند به صورت هندسی متصور و تحلیل شود می تواند یک فرکتال باشد .جهان در فرم فیزیکی ( مادی ) کلی خود پر هرج و مرج ،ناممتد و نامنظم است اما در پس این اولین ذهنیت و گمان یک نوع دستوری نهفته است که منظم و دارای ترکیبی واضح است . بهترین راه برای تعریف یک فرکتال توجه به صفتها و نشانه های آن است یک فرکتال ” نامنظم ” است . این بدان معنی است که در آن هیچ قسمتی صاف نیست . فرکتال ” خود مشابه ” است و این بدین معنی است که ” اجزا ” شبیه کل هستند .

در ادامه با جزئیات بیشتر پروژه آشنا بشین.

 

خصوصیات کلی پاورپوینت هندسه فراکتال و معماری

  • پاورپوینت هندسه فراکتال و معماری اولین بار از وب سایت معمار گلد انتشار می یابد و حق نشر محفوظ است.
  • پاورپوینت در اول به تعریف هندسه فراکتال، ارتباط آن با فلسفه و فرمول های این سبک می پردازد و سپس چگونگی ورود فراکتال به معماری را بررسی می کند.
  • خصیصه های معماری فراکتال و وجود شباهت هایی این سبک با برخی از عناصر طبیعی و زنده ( مانند DNA و بعضی گیاهان ) بررسی شد.
  • وجود شباهت هایی در بناهای قدیم ایران و اروپا با سبک معماری فراکتال بررسی شد.
  • بناهای مهم سبک فراکتال نیز همراه با معرفی معمار ان ها را نیز در پاورپوینت قرار دادیم.
  • در پایین همین صفحه در بخش گالری تصاویر، 8 اسلاید از پاورپوینت را جهت احترام به حقوق کاربران قرار داده ایم که می توانید مشاهده بفرمایید.

هندسه فراکتال چیست؟

هندسه ی اقلیدسی – احجام کامل کره‌ها و هرم‌ها و مکعب‌ها و استوانه‌ها بهترین راه نشان دادن عناصر طبیعی نیستند . ابرها و کوه ها و خط ساحلی و تنه ی درختان همه با احجام اقلیدسی در تضادهستند و نه صاف بلکه ناهموار هستند و این بی نظمی را در مقیاس های کوچک نیز به ارمغان می آورند که یکی از مهمترین خصوصیات فراکتال ها همین است.

این بدین معناست که هندسه ی فراکتال بر خلاف هندسه اقلیدسی روش بهتری را برای توضیح و ایجاد پدیده هایی همانند طبیعت است .زبانی که این هندسه به وسیله ی آن بیان می شود الگوریتم نام دارد که با اشیا مرکب می توانند به فرمولها و قوانین ساده تری ترجمه و خلاصه شوند.

واژه شناسی کلمه فراکتال

فرکتال از کلمه ی لاتین فراکتوس به معنی سنگی نامنظم شکسته و خرد شده است، گرفته شده است . اولین بار فرکتال را دکتر ماندلبرت طی نظریه ای که برای مسائل جهان هستی ارائه کرد و در این نظریه عنوان کرد که جهان هستی بعدی مابین 23/1-34/11 دارد، و تمامی پدیده های طبیعی به نوعی فرکتالهایی می باشند در جهان هستی که برای ما ناشناخته اند. فراکتال ها انواع عناصری هستند که فرم فضایی آنها صاف نیست .بنابراین “نامرتب ” نامیده شده اند و این نامنظمی آنها به طور هندسی در راستای مقیاسهای گوناگون در داخل هرم تکرار می شوند.هر چیز طبیعی در اطراف ما در اصل نوعی فراکتال است . به این سبب که خطوط صاف و پلانها فقط در دنیای ایده آل ریاضی وجود دارد.
در کنار این تئوری هر سیستم که بتواند به صورت هندسی متصور و تحلیل شود می تواند یک فرکتال باشد.

خصیصه های سبک معماری فراکتال

تعادل : تعادل از دیرباز ابزار طراحی بوده است . ساده ترین شکل تعادل ، تقارن است که در آن یک وجه ترکیب عین وجه دیگر است . آنگاه تعادل به ریتم می رسد که شی ء در امتدادیک خط تکرار شود یا حول یک نقطه دوران یابد. جای شگفتی نیست که تعادل چنین نقش مهمی را در طراحی ایفا می کند ، چرا که خیلی از طرحها در طبیعت مانند بدن و همچنین ریتمهای تکرار شونده مانند انگشتان انسان و حتی ساختارهای ذهنی ما مانند خوبی و بدی ، بالا و پایین و داخل و خارج متقارن هستند.
طراحان که جهان را در آثارشان نمایان می کنند به طور طبیعی به سمت تقارن و ریتم سوق می یابند.

گالری تصاویر پاورپوینت هندسه فراکتال و معماری

  • برای بزرگنمایی تصاویر بر وری ان ها کلیک کنید.
  • ترتیب تصاویر از سمت چپ به راست می باشد.

مشخصات فایل دریافتی
عنوان فایل
 پاورپوینت هندسه فراکتال و معماری
فرمت پاورپوینت
تعداد اسلایدها 33 اسلاید
حجم فایل 5 مگابایت

بخش خرید و دانلود

  • برای خرید و دانلود پاورپوینت معماری فرکتال بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x