پروژه پاورپوینت معماریپروژه طراحی و تولید صنعتی معماری

دانلود پاورپوینت پنل‌های سه بعدی یا بتن ساندویچی پیش ساخته

پنل های سه بعدی یا بتن‌های ساندویچی ده‌ها سال است که صنعت ساختمان‌سازی در کشورهای پیشرفته از حالت سنتی خارج و روند صنعتی به خود گرفته‌است، از تبعات این تحول ویژگی‌هایی همچون سبکی، مقاومت، یکپارچگی، عایق بودن، سرعت در نصب، سهولت در اجرا و… است که فرایند تولید استاندارد و ایمن را کامل می‌کند.

بتن ساندویچی، متشکل از یک لایه فوم پلی استایرن بین لایه‌های بتن است. برای تهیه قطعات از این نوع بتن، دو شبکهٔ فلزی میل گردهای بهم جوش خورده در طرفین یک فوم قرار داشته و بتن با استفاده از پمپ بر روی این سطح پاشیده می‌شود. ضخامت نهایی قطعه بتنی، در حدود ده الی دوازده سانتی‌متر می‌باشد. از مزایای این نوع سیستم سازه‌ای می‌توان به این موارد اشاره کرد:کاهش وزن ساختمان، صلبیت سازه و تغییر مکان محدود، توزیع مناسب نیروی زلزله با توجه به یکپارچگی خوب کف‌ها و دیوارها، کاهش قیمت تمام شده، کاهش سطح اشغال دیوارها، سرعت زیاد در ساخت و ساز، کاهش هزینه و سهولت در نصب تأسیسات برقی و مکانیکی، سهولت در اجرای بازشوها، عایق حرارتی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی در دراز مدت و عایق صوتی.

کشور ایران با دارا بودن شرایط اقلیمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی خاص و بالاخص قرار داشتن اکثر نقاط آن در مسیر کمربند زلزله خیز جهانی و کمبود شدید مسکن، به واسطه رشد روزان افزون جمعیت کشور و جوان بودن بافت جمعیت ایران، نیازمند این تحول است تا از مصالح بهینه شده و از سیستم صنعتی تولید مسکن استفاده شود.

پنل های سه بعدی پیش ساخته

پنل سه بعدی چیست؟

پنل سه بعدی یک المان پیش ساخته متشکل از یک هسته عایق که یونولیت نام دارد تشکیل شده بین دو شبکه ساخته شده از مفتول و اعضای خرپایی قرار گرفته که دو شبکه فلزی را به‌طور مناسبی به هم وصل می‌کند.

نصب پنل های سه بعدی به عنوان دیوار و انجام شاتکریت بتن پاششی سازه مستحکم بدون نیاز به وال پست به دست می آید تری دی پنل یا پنل سه بعدی اولین بار در سال ۱۹۶۷ توسط ویکتور وایزمن در کالیفرنیا آمریکا ابتدا ابداع شد و شرکت های ساختمانی زیادی با طراحی های مختلف و برداشت‌های فنی متفاوت انواع پنل سه بعدی را در محصولات خود به کار بردند و در مراکز تحقیقاتی زلزله تحقیقات و اسناد مختلفی در مورد مقاومت پنل سه بعدی ایجاد شده است.

توصیه می کنیم ببینید: بانک پروژه های طراحی و تولید صنعتی

مشخصات فایل پاورپوینت

عنوانبررسی پنل های سه بعدی، معایب، مزایا
فرمتپاورپوینت
تعداد اسلایدها128 اسلاید
حجم24 مگابایت

گالری تصاویر ( پیش نمایش اسلایدها )

بخش دانلود

  • برای خرید و دانلود روی گزینه زیر کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x