پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری

بررسی زندگی کبک و الگوگیری از ان + دانلود پاورپوینت رایگان

بررسی زندگی کبک و الگوگیری از ان

بررسی زندگی کبک

کبک

کَبْک نام پرنده‌ای زیبا، آرام و وحشی است که در بسیاری از دشت‌ها، دامنه ها و کوهپایه ها پراکنده‌است. این پرنده در نواحی وسیعی از جهان نظیر شمال آمریکا، شرق اروپا، خاورمیانه، آسیای مرکزی، شبه قاره هندوستان و باختر دور پراکنده‌است. نام این پرنده در زبان انگلیسی Partridge و در زبان فرانسه Perdrix و در زبان آلمانی Rebhuhn و در زبان عربی «الحجل» است، که به کبک چوکار «الشنار» نیز گفته می‌شود و در زبان فارسی به آن کبک می‌گویند.

مشخصات ظاهری کبک

وزن کبک‌ها بین ۵۱۰ تا ۶۸۰ گرم است و میانگین وزن در آنان ۵۹۵ گرم است، البته باید افزود که وزن کبک نر بین ۵۱۰ تا۸۰۰ گرم و وزن کبک ماده ۴۵۰ تا۶۸۰ گرم است. ترکیب پرها در هر دو جنس نر و ماده یکسان است. رنگ این پرنده قهوه‌ای مایل به خاکستری در بالا و زرد کم رنگ در قسمت شکم است. یک خط سیاه از قسمت جلوی سر آغاز شده و پس از عبور از چشم‌ها و گردن، در قسمت بالای سینه تمام می‌شود و سر و سینه خاکستری پرنده را از قسمت سفید رنگ گلو جدا می‌کند.

پهلوی پرنده با ترکیبی از رنگ سیاه و شاه بلوطی متمایل به سفید پوشانده شده و پرهای انتهایی بال، به رنگ شاه بلوطی هستند. نوک، لبه پلک‌ها، ساق و پاهای کبک به رنگ صورتی تا قرمز تیره هستند. اگرچه هر دو جنس نر و ماده ممکن است دارای یک سیخک کوچک در قوزک پا باشند که به آن «مهمیز» می‌گویند، ولی این صفت معمولاً از مشخصات جنس نر است. کبک‌های نابالغ کوچکتر هستند و به رنگ قهوه‌ای و خاکستری هستند.

تولید مثل کبک ها

فواصل تولید مثل:
کبک ها بسته به شرایط محیطی, یک مرتبه در سال تولید مثل می کنند.

فصل تولید مثل:
از فروردین آغاز و بسته به منطقه ممکن است تا اواخر تیر و اوایل مرداد در مناطق سردسیر ادامه یابد.

تعداد تخم ها: از ۷ تا ۲۱ عدد
مدت زمان خوابیدن بر روی تخم ها: ۲۴ روز به طور متوسط

کبک ها تک همسر هستند.
نرها با نشان دادن تمايل خود به ماده با کج کردن سر و باز کردن بالها و نمايش آنها در اواخر اسفند اقدام به جفت گيري مي کنند.
هنگام خشکسالي و کمبود غذا, عمل توليد مثل ممکن است محدود به چند پرنده شود.
نرها از ماده ها در مقابل نرهاي ديگر محافظت مي کنند.

توصیه می کنیم مطلب زیر را ببینید:

بانک پروژه های انسان طبیعت معماری

بررسی زندگی کبک ها در اشیانه سازی

فصل آشيانه سازي بر حسب ارتفاع منطقه زيست تغيير مي نمايد ولي معمولا بين ارديبهشت وتير وگاهي ديرتر به اين كار مبادرت مي ورزند آشيانه خيلي ساده ودر روي زمين زير يك صخره يا يك درختچه مثل گون يا در پناه توده اي از گياهان ساخته مي شود ساختمان اين آشيانه گاهي از خرده برگها وعلفهاي نازك تشكيل مي شود وبه طور كل خيلي ساده وهيچ گونه ماده اي در تشكيل يا محكم نمودن آن به كار نرفته است وتقريبا مثل كاسه اي در زمين درست كرده وتخم مي گذارد .

گالری تصاویر بررسی زندگی کبک ها ( اسلایدها )

بررسی زندگی کبک

بخش دانلود

دانلود مستقیم و رایگان فایل – کلیک کنید
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x