پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی 1 و 2

دانلود رایگان پاورپوینت بررسی عملکرد بادگیرها

دانلود رایگان پاورپوینت بررسی عملکرد بادگیرها

ساختمان بادگيرها معمولا خشت خام ، آجر ، گل و چوب شورونه مي باشد. چوب شورونه از انواع چوبهايي است كه داراي استحكامي عالي است و در برابر حمله موريانه نيز مقاوم است.

مشخصات فایل پاورپوینت بررسی عملکرد بادگیرها

عنوانبررسی عملکرد بادگیرها
فرمتپاورپوینت
تعداد اسلاید50 اسلاید
حجم5 مگابایت

بادگيرها از چهار بخش عمده ساخته شده اند:
1-بدنه يا ساقه
2-قفسه
3-تيغه ها
4- سقف

بدنه بادگيرها معمولا به صورت مكعب مستطيل يا منشور ساخته مي شود. قاعده آنها اغلب به شكل مربع ، مستطيل ، مسدس يا هشت وجهي مي باشد. بخش اصلي ساختمان بادگير به صورت ستوني مشبك و ” چشمه چشمه” در فضاي آزاد برفراز ساختمان اماكن واقع مي گردد.

بادگيرها باوجود شباهت هاي عملكردي ، ساختهاي متفاوتي دارند. تفاوت هاي ناحيه اي اقليم گرم و خشك و پاره اي عوامل اقتصادي و اجتماعي و كاركردهاي متفاوت بناها در اين امر موثر بوده اند. در ناحيه اردكان و ميبد به منظور بهره گيري بيشتر از وزش مطبوع نسيم شمال و پرهيز از بادهاي غالبا نامطبوع جهت هاي ديگر، بادگيرها را عموما به صورت يكسو وروبه شمال ساخته اند ، به ويژه در ميبد شيب مناسب زمين به سمت شمال ، موقعيت مساعدي براي وزش آزاد باد شمال به بادگيرها فراهم آورده است ، به گونه ايكه شكل گيري منظم و هماهنگ بادگيرها ، خود از مشخصات ناحيه اي معماري و شهر سازي سنتي است.

سمت گيري و شكل گيري بادگيرها “رو به شمال” سبب شده است كه شهرها و آباديهاي ناحيه در بخش هاي بافت سنتي به صورت شهرها و آباديهاي “چندسيما” پديدار شوند ، بدين معني كه چشم انداز عمومي شهر از “ديد شمالي” با چشم انداز شهر از “ديد جنوبي” و جهات ديگر آشكارا متفاوت است.

استفاده از بادگیر از سنوات بسیار قدیم در ایران متداول بوده است. بادگیر ها با اشكال مختلف در شهرهای مركزی و جنوب ایران ساخته شده كه هر كدام بر حسب ارتفاع و جهت باد مطلوب طراحی و اجرا شده اند.

تصاویر اسلاید های پاورپوینت

  • همه اسلایدها نمایش داده نشده اند.

پاورپوینت رایگان بررسی عملکرد بادگیرها

 

بخش دانلود

  • برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان و مستقیم فایل – کلیک کنید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x