پکیج آموزش اتوکد
کتب برتر معماریکتب و جزوات معماری

دانلود رایگان کتاب معماری و راز جاودانگی – کریستوفر الکساندر

دانلود رایگان کتاب معماری و راز جاودانگی - کریستوفر الکساندر

یکی از تکان دهنده‌ترین لحظات در زندگی من از معمولی‌ترین لحظات آن بوده است. با دوستی در دانمارک بودم. داشتیم توت‌ فرنگی با چای می‌خوردیم که من متوجه شدم او توت‌فرنگی را خیلی خوب و تقریبا مثل کاغذ ورقه‌ورقه می‌کند. البته این کار بیش از حد معمول طول می‌کشید. به همین خاطر از او پرسیدم چرا این کار را می‌کند/ بخشی از ترجمه کتاب معماری و راز جاودانگی

دانلود رایگان کتاب معماری و راز جاودانگی - کریستوفر الکساندر

مقدمه کتاب معماری و راز جاودانگی

به قلم مترجم نسخه فارسی: مهرداد قیومی بیدهندی

یکی از تکان دهنده‌ترین لحظات در زندگی من از معمولی‌ترین لحظات آن بوده است. با دوستی در دانمارک بودم. داشتیم توت‌ فرنگی با چای می‌خوردیم که من متوجه شدم او توت‌فرنگی را خیلی خوب و تقریبا مثل کاغذ ورقه‌ورقه می‌کند. البته این کار بیش از حد معمول طول می‌کشید. به همین خاطر از او پرسیدم چرا این کار را می‌کند. گفت وقتی توت‌فرنگی می‌خوریم مزهٔ آن را از آن مقدار از سطح توت که با زبان تماس پیدا می‌کند احساس می‌کنیم. هرچه این سطح بیشتر باشد مزهٔ آن را بیشتر احساس می‌کنیم. بنا بر این هرچه آن را بیشتر ورقه‌ورقه کنم سطوح بیشتری در اختیار خواهم داشت.زندگی او همه‌اش همین‌طور بود. این به قدری معمولی است که بیان آنچه در عمق آن نهفته دشوار است.

در این نوع زندگی همچون زندگی جانداران دیگر هرکاری که انجام میگیرد کامل و بدون زواید است. این گونه زیستن ساده‌ترین کار در عالم است. اما برای انسانی که سرش پر از خیال‌هاست، دشوارترین کار در عالم است. آنچه در آن لحظه دربارهٔ ساختن آموختم طی ده سال ساختمان کردن نیاموخته بودم.

وقتی تا این حد معمولی باشیم و در فعالیت‌هایمان هیچ چیزی جز آنچه لازم است انجام ندهیم می‌توانیم شهرها و بناهایی بسازیم که بی‌نهایت متنوع و آرامش‌بخش و همچون خود زندگی طبیعی و بکر باشند. همچون علفزاری با علف‌های پریشان در باد.

همه در طبیعت آرامش دارند. در شنیدن صدای امواجی که به ساحل می‌خورد، در کنار دریاچه‌ای آرام، در مرتع، در علفزار پریشان رنگ رنگ. روزی که باز راه بی‌زمان را آموختیم همین حس را در شهرهایمان نیز خواهیم داشت. در شهرهایمان نیز به همین اندازه آرامش خواهیم داشت. همان‌طور که امروز در ساحل اقیانوس قدم می‌زنیم. یا در میان علف‌های بلند علف‌زاری دراز می‌کشیم.

دانلود رایگان کتاب معماری و راز جاودانگی - کریستوفر الکساندر
تصویری از کتاب

مشخصات فایل کتاب معماری و راز جاودانگی

عنوان فایل معماری و راز جاودانگی
نویسنده کتاب کریستوفر الکساندر
زبان انگلیسی
فرمت فایل PDF
تعداد صفحات 546 صفحه
حجم فایل 20 مگابایت

دانلود معماری و راز جاودانگی

دانلود رایگان و مستقیم کتاب – کلیک کنید
لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 14 میانگین: 4.4]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد

ممنون بابت مطلب مفیدتون

دنیا

متشکرم بابت مطلب خوبتون

حسینی

سلام ترجمه فارسیش رو هم تو سایتتون داردید؟

دکمه بازگشت به بالا
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x