پکیج آموزش اتوکد
پروژه پاورپوینت معماریپروژه طراحی و تولید صنعتی معماریدانلود جامع‌ترین پاورپوینت های عناصر و جزئیات

پاورپوینت سیستم قالب تونلی | جدید و جامع

سیستم قالب تونلی ، سیستم سازه‌ای و اجرایی خاصی از ساختمان‌های بتن آرمه می‌باشد. نام تونلي به دليل شكل قالب‌هاي فلزي یکپارچه ديوار‌ها و سقف‌ها می‌باشد. در سيستم تونلي، ديوار‌ها و سقف‌هاي بتن مسلح به صورت هم زمان آرماتوربندي، قالب‌بندي و بتن‌ريزي مي‌شوند.

خصوصیات پاورپوینت سیستم قالب تونلی

  • این فایل اولین بار از سایت معمار گلد منتشر می‌شود و حق نشر آن محفوظ است.
  • پاورپوینت در ابتدا به تاریخچه سیستم قالب تونلی پرداخته است.
  • سپس به معرفی کامل این این سیستم به همراه معایب و مزایا ان پرداخته است.
  • دیتیل های منحصر به فردی از سیستم قالب بتنی در پاورپوینت قرار داده شده اند.
  • طریقه اجرای سیستم مرحله به مرحله توضیح داده شده است.
  • پلان معماری یک ساختمان تکمیل شده با روش سیستم قالب بتنی در پاورپوینت قرار داده ایم.
  • پیش نمایش برخی از اسلاید‌های پاورپوینت، جهت احترام به حقوق کاربران در پایین همین صفحه در قسمت گالری تصاویر برای شما قابل مشاهده است.

تاریخچه سیستم سازه های تونلی

این سيستم از حدود 40 سال پيش مورد استفاده انبوه‌سازان در جهان بوده و تاکنون مورد بازنگری‌های فنی گرفته است، دراين سيستم در هرمرحله قالب بندی، بتن ريزی کامل يک طبقه به انجام می رسد که دراين روش نسبت به روش سنتی تير و ستون درساختمان های بتنی معمولی که زمان زيادی به طول می انجامد از سرعت و کارايی بسيار خوبی برخوردار می باشد، هم چنين همراه با بتن ريزی مذکور لوله گذاری برق و ­غلاف‌های تأسيساتی صورت می پذيرد که اين مورد نيز خود باعث کاهش زمان عمليات مذکور می شود. از آن جا که اجرای قالب‌بندی سقف و دیوار به صورت سلولی و هم‌زمان انجام می‌شود به نام تونلی مرسوم است. در سیستم اجرای تونلی، دیوارها و سقف‌های بتن مسلح به صورت هم‌زمان آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی می‌شوند. این روش، ضمن افزایش سرعت و کیفیت اجرا و عملکرد سازه‌ای و رفتار لرزه‌ای مجموعه سازه را به لحاظ یکپارچگی اعضا و اتصالات آن‌ها به نحو چشمگیری بهبود می‌بخشد.

قالب های تونلی
تصویر: یکی از دیتیل های اجرایی سیستم قالب تونلی

معرفی سیستم قالب تونلی

سیستم تونلی سیستم سازه ای و اجرایی خاصی از ساختمانهای بتن آرمه می باشد. نام تونلي به دليل اینکه شكل قالب‌هاي فلزي یکپارچه ديوار‌ها و سقف‌هاست. در سيستم تونلي، ديوار‌ها و سقف‌هاي بتن مسلح به صورت هم زمان آرماتوربندي، قالب‌بندي و بتن‌ريزي مي‌شوند ، به طوری که اسکلت بتنی ساختمان فقط شامل دیوارهای بتنی باربر و سقف های دال بتنی بوده و فاقد هرگونه اعضای سازه ای معمول نظیر تیر و ستون است .

 پس از پایان هر مرحله بتن ریزی دیوار و دال و با گذشت زمان گیرش و کسب مقاومت کافی بتن امکان قالب برداری و انتقال قالبها به طبقه بالاتر وجود داشته و اسکلت یک طبقه به طور کامل به دست می آید.

براي قالب‌بندي يا قالب‌برداري، نياز به خرد كردن قالب‌ها و تبديل آن‌ها به ابعاد كوچك نيست و با همان ابعاد اوليه و به صورت يكپارچه از فضا خارج مي‌شوند.

خروج قالب‌هاي تونلي، پس از بتن‌ريزي ديوار و سقف و گيرش آن، با فاصله دادن قالب‌ها از جدار‌هاي بتن‌ريزي شده (قالب‌برداري) و با حركت افقي روي چرخ يا غلتك صورت مي‌گيرد. جدار‌هايي كه با استفاده از اين روش اجرا مي‌شوند جدار‌هاي اصلي داخلي و بعضي جدار‌هاي خارجي (جانبي) هستند. سازه ساختمان‌هاي با سيستم تونلي، از ديدگاه عملكرد لرزه‌اي اشكال عمده‌اي ندارد و تجربه زلزله‌هاي گذشته رفتار مناسب اين سيستم سازه‌اي را در مقايسه با سيستم‌هاي ديگر ثابت كرده است.

نمونه بنا اجرا شده با سیستم قالب تونلی
تصویر: نمونه بنا اجرا شده با سیستم قالب تونلی- تصاویر بیشتر در پاورپوینت

قالب بندی سیستم قالب تونلی

يكي از اصلي ترين مراحل كار قالب بندي است . قالب ها انواع مختلفي دارند كه هر كدام در يك قسمت از سازه كاربرد دارند يكي از اين مدلها قالب های مورد استفاده  می باشدکه بصورت پشت به پشت در دو طرف ديوار و بخشی از سقف ها را قالب بندی می کند كه البته هر دو يك اندازه نيستند و يكي از ديگري كمي بزرگتر است و از كنار هم قرار گرفتن آن ها دهانه ساخته ميشود.

گالری تصاویر

مشخصات فایل دریافتی

عنوان پاورپوینت سیستم قالب تونلی
فرمت PPT
تعداد اسلاید پاور 1
56 اسلاید
تعداد اسلاید پاور 2
66 اسلاید
در این فایل چند پاورپوینت وجود دارد؟
2 پاورپوینت مجزا وجود دارد.
حجم پاورپوینت شماره یک
2 مگابایت (فشرده)
حجم پاورپوینت شماره دو
19 مگابایت (فشرده)
حجم هر دو پاورپوینت 21 مگابایت (فشرده)

بخش دانلود

  • بعد از خرید توسط شما این پروژه هیچگونه آرم و مارکی ندارد.
  • برای خرید و دانلود سریع پاورپوینت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
  • در این فایل 2 پاورپوینت وجود دارد، برای خرید یکی یا هر دو را انتخاب کنید:
لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 1 میانگین: 5]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

[…] پاورپوینت سیستم قالب تونلی […]

دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x