پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی 1 و 2

پاورپوینت شناخت اقلیم های ایران و تاثیر ان ها بر معماری و انسان

پاورپوینت شناخت اقلیم های ایران و تاثیر آن ها بر معماری و انسان یکی از جامع ترین پاورپوینت های است که هر چهار اقلیم گرم و خشک، سرد و خشک، مگروم و مرطوب و معتدل و مرطوب را مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار داده است. علاوه بر اقلیم ها به خرده اقلیم یا میکرو کلیمات هم پرداخته شده است. این فایل پاورپوینت علاوه بر اینکه به توضیح همه اقلیم های ایران پرداخته است تاثیر ان ها بر معماری ساختمان و انسان را مفصلا توضیح داده است.

اقلیم به معنای دقیقتر کلمه معمولاً به عنوان «میانگین آب و هوا» تعریف می‌شود. این عنوان توصیف آماری میانگین و تغییر مقادیر مربوطه در یک بازه زمانی از ماه‌ها تا هزاران یا میلیون‌ها سال را در بر می‌گیرد. طبق تعریف سازمان جهانی هواشناسی(WMO) دوره کلاسیک آن ۳۰ سال است که اغلب شامل متغیرهای سطحی، مانند وضعیت دما ، بارش و باد می‌باشد. اقلیم به معنای وسیع ترکلمه توصیف سیستم‌های آماری را نیز در بر می‌گیرد

برخی از خصوصیات پاورپوینت:

  • این فایل اولین بار توسط وب سایت معمار گلد ارائه می شود.
  • پروژه بسیار کامل می باشد و از هر لحاظ اماده ارائه می باشد.
  • همه اقلیم های ایران مورد بررسی قرار گرفته اند.
  • تاثیرات اقلیم بر انسان، شرایطی که محدوده اسایش انسان در یک اقلیم را فراهم می سازد را شرح داده اشت.
  • تصاویر برخی از اسلایدها در اخر همین صفحه قابل مشاهده می باشد.

شناخت اقلیم های ایران و تاثیر ان ها بر معماری

به جهت آگاهی از وضعیت آب و هوای هر منطقه و شناخت نحوه هماهنگی معماری با،لازم است یک معمار قبل از هر اقدامی برای طراحی، شناخت کافی را از منطقه مورد نظر بدست آورده و سپس اقدام به طراحی نماید. در جهت تحصیل به اطلاعات اقلیمی لازم است اطلاعات اولیه ای را در خصوص عوامل تعیین کننده اقلیم، دستگاه های هواشناسی، ایستگاههای هواشناسی و … داشته باشد که به طور خلاصه در ذیل به آنها اشاره می شود.

1 -تعریف اقلیم(کلیمایت)

قسمتی از یک سرزمین که می تواند مساحتهای متفاوتی را داشته باشد( اعم از کم یا زیاد) که در آن منطقه شرایط آب و هوایی، تقریبا یکسان است. این منطقه ممکن است توسط عوامل عمده جغرافیایی از سایر مناطق جدا شود. که این عوامل می تواند رشته کوهها، جنگلهای وسیع، بیابانها، دریاها و … باشد.

2 -تعریف خرده اقلیم(میکرو کلیمایت)

عوامل تعیین کننده اقلیم می توانند به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شوند :

عوامل اصلی عبارتند از : تابش آفتاب- دمای هوا- رطوبت – باد – نزولات آسمانی .

عوامل فرعی عبارتند از : ارتفاع از سطح دریا – فاصله از دریا – عرض جغرافیایی – وجود یک عامل خاص همچون عوامل صنعتی و … .

تاثیر تابش آفتاب در سه مورد می تواند مورد بررسی قرار گیرد:

1- تاثیر بر انسان :

رشد فیزیکی بدن و ایجاد شرایط بهینه برای ادامه حیات مطلوب از نظر فیزیکی مرهون این تابش است که شامل اشعه های متفاوت از جمله اشعه ماوراء بنفش می باشد. گرچه در موارد خاصی این نقیصه را با دارو می توان جبران کرد، ولی سالمترین، ارزانترین و مناسب ترین راه برای ایجاد شرایط مناسب جهت رشد فیزیکی بدن همانا استفاده مناسب از تابش آفتاب می باشد. هر چند عدم وجود این اشعه می تواند مشکلاتی را به بار آورد، استفاده مکرر از آن نیز مشکل زا و ضایعات پوستی را به دنبال خواهد داشت.تابش روزانه حدود نیم ساعت بر نیمی از سطح بدن (دست ها و صورت)مقدار نیلز به این تابش را تامین می کند.

2- تاثیر بر زندگی انسان

به لحاظ وجود اشعه های متفاوت در تابش آفتاب از جمله اشعه ماوراء بنفش خواص متفاوتی در این اشعه وجود دارد که از آن جمله می توان خاصیت گندزدایی یا میکروب کشی،رنگبری،افزایش سرعت واکنشهای شیمیایی و … اشاره کرد.

3- تاثیر بر معماری ( ظرف زندگی انسان )

برای بهره گیری یا عدم بهره گیری از این تابش در ساختمان می توان راه حلهای متفاوتی را پیش بینی نمود که در فصل مربوطه ارائه خواهد شد. لکن لازم است در این قسمت ازنحوه تابش اشعه های خورشیدی به زمین و چگونگی آن اطلاعاتی بدست آورد.

گالری تصاویر فایل شناخت اقلیم های ایران

جهت آشنایی شما با پاورپوینت و همچنین جهت احترام به حقوق کاربران گرامی تصویر 20اسلاید از پاورپوینت جهت آشنایی بیشتر شما با کیفیت پاورپوینت را قرار دادیم که می‌توانید مشاهده کنید.

برای بزرگنمایی تصاویر بر روی آن ها کلیک کنید.

مشخصات فایل شناخت اقلیم های ایران

عنوانشناخت اقلیم های ایران و تاثیر ان ها بر معماری
فرمتپاورپوینت
تعداد اسلایدها165 اسلاید
حجم30 مگابایت

بخش دانلود

  • برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

توصیه می کنیم مطالب مفید و مرتبط زیر را ببینید:

بانک پروژه های تنظیم شرایط معمارگلد

پاورپوینت شرایط اقلیمی ایران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x