پروژه پاورپوینت معماریدانلود جامع‌ترین پروژه های مرمت ابنیه تاریخی

دانلود پروژه مرمت کاروانسرای شمسی یزد (100 اسلاید)

پروژه مرمت کاروانسرای شمسی یزد ، یکی از بهترین و کاملترین پروژه‌های مرمتی است که تا کنون تهیه شده است. هر پروژه مرمتی دارای چند رکن خاص (شناخت شهر، شناخت بنا، آسیب شناسی و…) و همچنین قالبی مشابه می باشند که به جرات می توان گفت این پروژه دارای تمامی ارکان یک پروژه مرمتی است و همچنین دارای قالبی استاندارد می باشد.

کاروانسرای شمسی ، در روستای شمسی، شهرستان صدوق (اشکذر) در استان یزد قرار دارد.

کاروانسرای شمسی ساختمانی خشتی است دارای دو محوطه باز (حیاط) یکی در ضلع جنوبی که حیاطی بزرگتر است و دیگری در ضلع غربی که وسعت کمتری دارد.

ورودی کاروانسرای شمسی به یک هشتی با پوششی از نوع تاق و تویزه از خشت باز میشود و سپس به حیاط کوچک راه مییابد.که در داخل حیاط در هر طرف سه صفه به قرینه ساخته شده است صفه های ضلع غربی در این حیاط بیشتر صورت صفه نما را داشته و بمنظور همخوانی با نمای دیگر قسمت ها نماسازی شده است.

مشخصات پاورپوینت مرمت کاروانسرای شمسی یزد

پروژه مرمت کاروانسرای شمسی یزد برای اولین بار از وبسایت معمار گلد منتشر می شود.

این پروژه در 5 بخش تهیه و تنظیم شده است:

  1. شناخت منطقه، شهر و بافت تاریخی
  2. شناخت بنا
  3. آسیب شناسی و آسیب نگاری
  4. طرح مرمت
  5. طرح احیا

که با توجه به بخش های فوق می توان پی برد که با یک پروژه کامل و همه جانبه سر و کار داریم.

شرح مختصری از بخش دوم

در بخش دوم (شناخت بنا) شناخت دقیقی نسبت به بنا بدست می آوریم که ارائه پلان ها برش و نماها و همچنین عکس های فراوان در این امر کمک فراوانی می کند.

کاروانسرای شمسی یزد

مرمت کاروانسرای شمسی یزد

وضع موجود کاروانسرای شمسی یزد

شرح مختصری از بخش سوم

پس از شناخت دقیق بنا به یکی از مهم ترین بخش های هر پروژه مرمت می رسیم؛ آسیب شناسی و آسیب نگاری بنا، در این بخش که به صورت بسیار ویژه ای به آن پرداختیم سعی کردیم تا با بررسی دقیق هر اسیب در بنا، محل آسیب را هم در پلان و هم در تصاویر گرفته شده از بنا به صورت گرافیکی و زیبایی ترسیم کنیم.

دانلود پاورپوینت کاروانسرای شمسی یزد

طرح مرمت کاروانسرای شمسی یزد

شرح مختصری از بخش چهارم

در بخش چهارم که یکی از جذاب ترین بخش های پاورپوینت می باشد به ارائه طرح های مرمتی قسمت های آسیب دیده می رسیم، یعنی هر گوشه ای از بنا که آسیب خاصی دیده بود را با استفاده از طرح های اصولی که به وسیله نرم افزار طراحی شده اند، طرح مرمت همان قسمت را پیشنهاد داده ایم.

ورودی کاروانسرای شمسی یزد

 

پروژه مرمت ابنیه یزد

بخش پنجم

و در بخش پنجم هم با توجه با انالیز های انجام گرفته در فصل های یک تا چهار، ساختمان بنا را احیا نموده و دتصاویر آن را در قالب عکس به نمایش گذاشته ایم که می توانید تصاویر این بخش را در پاورپوینت مشاهده کنید.

مختصری از بخش شناخت بنا

1 . موقعيت طبيعی  :

 بنای تاریخی کاروانسرای شمسی واقع در محدوده ی روستای شمسی در شرایط خشک کویری واقع که با توجه به نقش بندی مقدماتی خطر نسبی زلزله در ایران که در آن اشکذر در پهنه ی با خطر نسبی متوسط قرار گرفته است تاثیر زلزله بر بنا مشهود نیست.

2.موقعیت فعلی:

بنای کاروانسرای شمسی در حال حاضر در مجاورت راه یزد به اردکان رو به روی روستای شمسی به طول جغرافیایی06 54 و عرض جغرافیایی 06 32 در بخش رستاق شهرستان صدوق واقع است.

3.تاریخچه بنا:

 قدمت کاروانسرای شمسی بر اساس مندرجات ص 193 کتاب کاروانسرای ایران –نوشته محمد یوسف کیانی / ولفرام کلایس – به دوره ی قاجار میرسد.

4.مشخصات بنا:

کاروانسرای شمسی ساختمانی خشتی است دارای دو محوطه باز(حیاط)یکی در ضلع جنوبی که حیاطی بزرگتر است و دیگری در ضلع غربی که وسعت کمتری دارد.ورودی کاروانسرای شمسی به یک هشتی با پوششی از نوع تاق و تویزه از خشت باز میشود و سپس به حیاط کوچک راه مییابد. که در داخل حیاط در هر طرف سه صفه به قرینه ساخته شده است صفه های ضلع غربی در این حیاط بیشتر صورت صفه نما را داشته و بمنظور همخوانی با نمای دیگر قسمت ها نماسازی شده است.

گالری تصاویر پاورپوینت مرمت کاروانسرای شمسی یزد

 جهت آشنایی شما با پاورپوینت و همچنین جهت احترام به حقوق کاربران گرامی تصویر 14 اسلاید از پاورپوینت را قرار دادیم که می‌توانید مشاهده کنید.

برای بزرگنمایی تصاویر بر روی آن ها کلیک کنید.

مشخصات فایل دریافتی شما

شما یک فایل فشرده شده (zip) دریافت می کنید که بعد از خارج سازی از حالت فشرده، مشخصات فایل به شکل زیر می‌باشد.

عنوانمرمت کاروانسرای شمسی یزد
فرمتپاورپوینت PPT
تعداد اسلاید 100 اسلاید
حجم10 مگابایت

بخش خرید و دانلود

برای خرید و دانلود پروژه مرمت کاروانسرای شمسی یزد بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x