مقاله معماری

دانلود مقاله آموزش روند طراحی معماری

مقاله آموزش روند طراحی معماری نوشته مهندس سید امیر سعید محمودی تحقیقات و تجربیات نگارنده در قالب رساله دکترای معماری در کشور انگلستان است. مقاله حاضر خلاصه ای است از تجربیات آموزشی و تحقیقاتی نگارنده که در قالب رساله دکترای معماری در کشور انگلستان نیز مورد مطالعه و تحقیق می باشد. روش آموزش طراحی معماری، و چگونگی بکارگیری استعدادهای نهفته دانشجویان در سیر از سئوال به جواب، موضوع اصلی این مقاله را تشکیل میدهد. در روند طراحی، عوامل عدیده ای در شکل گیری فضای معماری دخالت دارند که ارتباط و تأثیر این عوامل بر یکدیگر از هم تفکیک ناپذیر میباشد. از اینرو، در این روند می باید ارتباط بین مراحل مختلف طراحی حفظ شده و در حل مسائل از دو ویژگی استدلال» و «ابداع» بصورت همزمان بهره گرفت.

در این مقاله، نگارنده به معرفی الگویی در روند طراحی جهت بکارگیری استعداد دانشجویان با استفاده از خصوصیات دو نیمکره مغز می پردازد. در ضمن، ساختار اصلی روند طراحی و تمرینهائی که می تواند در آموزش این روند و بکارگیری استعدادهای نهفته دانشجویان به تقویت قوه خلاقیت آنان بیانجامد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استعدادهای انسان و نقش خلاقیت

همانگونه که در مقدمه نیز اشاره شد، در روند طراحی لازم است تا طراح با استفاده از قابلیتهای ذهنی و خلاق خود در تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به طراحی و ابداع پاسخی مناسب اقدام نماید. در این بخش ابتدا به معرفی استعدادهای انسان و خصوصیات ذهنی و قابلیتهای رفتاری او و سپس به بحث خلاقیت و لزوم آن در روند طراحی پرداخته خواهد شد.

مشخصات فایل

عنوان مقالهآموزش روند طراحی معماری
نویسندهمهندس سید امیر سعید محمودی
تعداد صفحات9 صفحه
فرمت مقالهPDF
حجم مقاله530 کیلوبایت

دانلود مقاله

برای دانلود این مقاله بر روی لینک زیرکلیک کنید:

دانلود مقاله- کلیک کنید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x