دوره تضمینی طراحی معماری
اتوکد و معماریتجاریدانلود نمونه پلان معماری

نقشه و پلان بازارچه در ترکیه به همراه سایت پلان نما و برش

نقشه و پلان بازارچه در ترکیه یک فایل اتوکد حاوی: پلان، نما، برش و سایت پلان می باشد که از یکی از بارارچه های موجود در کشور ترکیه تهیه شده است.

با ادامه مطلب با ما هرماه باشید.

نقشه و پلان بازارچه در ترکیه

تعاریف بازارچه

کلمه بازار در زبان پهلوی «واکار» و «وازار» آمده و به معنی محل داد و ستد و اجتماع می باشد. بازار در تمدن ایران باستان و جهان سابقه چندین هزار ساله دارد. از همان زمان که انسان موفق به تولید محصول بیشتر از نیاز خود گردید و به فکر مبادله آن با محصولات دیگر و تولیدات مورد نیاز خود افتاد، مراحل شکل گیری بازار نیز آغاز شد.

بر پایه اطلاعات به دست امده در منابع تاریخی، از اواخر قرن اول هجری به بعد در بسیاری از شهرهای جدید و کمابیش تمام شهرهای قدیمی، بازارهایی دائمی با فضاهای ساخته شده موجود بود. در اینگونه بازارها، هر صنف در بخشی از راسته اصلی یا در یکی از راسته های فرعی جای داشت و هر نوع کالا در محلی معین عرضه می شد. هنگامی که حجاج در سال ۸۵ ه.ق شهر واسط را می ساخت، برای هر صنف در بازار راسته جـداگانه ای در نظـر گــرفت . البتـه تاریخ راستـه های تخصصی در بازار و استقرار پیشه وران اصناف مختلف در کنار یکدیگر چه در ایران و چه در عربستان، به پیش از اسلام می رسد.

نقشه و پلان بازارچه در ترکیه

کشور ترکیه نه تنها از این قضیه مستثنی نیست؛

بلکه بازارهایی بسیار زیبا و چشم نوازی را داراست. بازارهای کشور ترکیه که بیشتر در سبک معماری بیزانس ساخته شده اند دارای معماری خیره کننده ای می باشند.

نقشه بازار در کشور ترکیه

نما و برش بازارچه در ترکیه
نما و برش بازار

مشخصات فایل دریافتی شما

عنواننقشه بازار در ترکیه
فرمتاتوکد DWG
حجم500 کیلوبایت

بخش دانلود

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان پلان بازارچه در ترکیه

 

 


 

برای دانلود سایر نقشه های معماری روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود انواع پلان معماری

 


 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x