آثار معماریدسته‌بندی نشده

نمونه رندر گرفته شده در راینو توسط پلاگین وی ری v-ray

رندر گیری در نرم افزار راینو یکی از جذابترین و همچنین پر بحث ترین مباحث پیرامون این نرم افزار می‌باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این پست تعدادی از بهترین های نمونه رندر راینو را برای شما تهیه کرده و به نمایش بگذاریم. برای یک مدل و رندر خوب در نرم افزار راینو به آبجکت سه بعدی نیازمند هستیم تا بتوان فضاهای متعدد را مبلمان کرد.

برای دیدن یک پکیج فوق‌العاده از آبجکت‌های سه بعدی اتوکد کلیک کنید: پکیج سه بعدی مبلمان مسکونی و اداری

نرم افزار راینو

راینوسروس تری‌دی (به انگلیسی: Rhinoceros 3D) معروف به راینو از دسته نرم‌افزارهای طراحی صنعتی به کمک کامپیوتر CAID (مخفف عبارات Computer Aided Industrial Design) می‌باشد که توسط شرکت رابرت مکنیل و همکاران در سال ۱۹۸۰ ایجاد شد. این نرم‌افزار برای مهندسان طراحی صنعتی، معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، و همچنین طراحی بازی‌های رایانه‌ای کاربرد دارد.
این نرم‌افزار قابلیت مدلسازی به شیوهٔ نربز (NURBS) را دارا می‌باشد

رقیب اصلی نرم‌افزار راینوسروس تری‌دی در بازار آلیاس می‌باشد.

این نرم‌افزار به همراه افزونه‌های قدرتمند بسیار که از طریق سایت این نرم‌افزار قابل دانلود است مجموعه‌ای مناسب در جهت مدل سازی‌های سه بعدی برای طراحان به حساب می‌آید. کارکردهای مناسب و ساده این نرم‌افزار در تشکیل صفحه‌ها و حجم‌های منحنی از نقاط قوت این برنامه به حساب می‌آید. افزونه ی گراسهاپر که از راینو 6 جز ابزار برنامه قرار گرفته‌است , این امکان را برای طراحان و برنامه نویسان فراهم می‌کند که بتوانند با استفاده از برنامه‌نویسی تصویری (visual programing) حجم‌های مورد نظر خود را تولید نمایند. (منبع: راینوسروس تری‌دی)

پلاگین وی ری Vray

رندرر v-ray بر اساس global illumination کار می کند.

یک اتاق را با یک پنجره در نظر بگیرید؛
وقتی شما وارد این فضا می شوید، بدون اینکه هیچ منبع نوری در آن روشن باشد می توانید اشیا و اجسام داخل اتاق را ببینید. بستگی به شدت نوری که از بیرون وارد این اتاق می شود، فضای اتاق نیز قابل درک بوده و شما قادر به تشخیص رنگ ها و خصوصیات سطوح هستید. اما شما در کم یا زیاد کردن این نور دخالتی ندارید. در واقع این نور از خارج اتاق و از پنجره وارد شده و آن را روشن می کند. این نور global illumination نام دارد. بنابراین شما در محیط v-ray به صورت پیش فرض دارای نور هستید و می توانید از همین نور به عنوان نور فضای رندر استفاده کنید.

نمونه رندر راینو

نکته:
این تصاویر توسط مهندس سیامک ویسی در نرم افزار راینو و با پلاگین وی ری رندر شده است.

برای بزرگنمایی تصاویر و مشاهده در کیفیت اصلی بر روی آن‌ها کلیک کنید.

 

پلاگین وی ری راینو رندر وی ری راینو نمونه رندر راینو رندر گرفتن در راینو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x