دوره تضمینی طراحی معماری
معماران بزرگمعماران خارجی

سانتیاگو کالاتراوا ، بیوگرافی و آثار معماری

سانتیاگو کالاتراوا ، در ۲۸ ژولای ۱۹۵۱ در شهر والنسیای کشور اسپانیا متولد شد. کالاتراوا یک نام اشرافی است که از شوالیه های قرون وسطایی اخذ شده است.خاندان کالاتراوا دارای صادرات کشاورزی گسترده ای بودند که این امر در زمان دیکتاتوری ژنرال فرانکو بسیار نادر بود و دارای وضع مالی خوبی بودند.کالاتراوا دوران ابتدایی را در والنسیا گذراند و موقعی که ۸ سال داشت به مدرسه هنر و صنعت وارد شد در آنجا مهارت‌های فرمی کشیدن و نقاشی کردن را یاد گرفت.

شما همچنین می توانید پاورپوینت بیوگرافی و آثار سانتیاگو کالاتراوا را ببینید.

در ادامه با جزئیات بیشتر زندگی سانتیاگو کالاتراوا با ما همراه باشید.

آثار سانتیاگو کالاتراوا

موزه هنر میلواکی

بدون شک ، موزه هنر ميلواکی از برجسته ترين آثار معماری وی محسوب می شود که ترکيبی متنوع و پيچيده از معماری و سازه است. در این اثر هم سقفهای مواج دیده می شود، هم پلی معلق و زیبا و هم نورپردازی های خلاقانه.

موزه هنر میلواکی کالاتراوا

شهر علم و هنر                        City of Art and Sciences 

سانتیاگو کالاتراوا : ” از آنجا که این سایت به دریا نزدیک است و والنسیا خشک، تصمیم گرفتم تا از آب به صورت انعکاس دهنده معماری به عنوان یک المان شاخص سایت استفاده کنم.”

این شهرک در بستر رود خشک شده ” Turia ” ، در میانه راه بین شهر قدیم والنسیا و ناحیه ساحلی “Nazaret ” در مساحتی حدود 350 هزار متر مربع گسترده شده است .

اين مجموعه شامل  موزه هنروعلم آسمان نما   اپرا و تماشاخانه   تفرجگاه وگردشگاه   باغ ملي و…می باشد.

شهر علم و هنر City of Art and Sciences 

تالار کنسرت تنریف _ اسپانیا (1991-2003)

به مساحت دو هکتار در مجاورت اقیانوس اطلس وبر روی پیش آمدگی اسکله ای بندر گاه تنریف واقع در جزایر قناری ساخته شده است . سالن کنفرانس تعبيه شده در كنار آب بطوری كه قسمتی روی بندرگاه و قسمتی به سمت آب رفته و شهر را به اقیانوس وصل می کند. بنای خانه‌ی اپرای تنریف برخاسته از کناره ی دریا شبیه ژست یک مجسمه که با عناصر یک پارچه ای که شدیدا به هم وابسته اند.

تالار کنسرت تنریف _ اسپانیا (1991-2003)

پل آلامیلو _اسپانیا 1987-1992

طرح اصلي كالاتراوا يك جفت پل متقارن در دو طرف جزيره‌ي La Cartuja بود كه 1/5كيلومتر از هم فاصله داشت اما در حقيقت يكي از آن‌ها ساخته شد. آنچه مسلم است نقطه قوت و برجسته طرح پل Alamillo در قرينه‌اي بودن آن است. تنها ستون پل كه با زاويه‌اي 58 درجه‌اي به طرف بيرون رودخانه متمايل است، دهانه‌ي پل به طول 200 متر را با 13 جفت كابل نگهداري مي‌كند.

اين تمايل به عقب حس حركت و مراقبت را به كل ساختار مي‌دهد و باعث مي‌شود اين قسمت يك نگهدارنده‌ي ساده‌ي ساكن به نظر نرسد. علاوه بر آن وزن و شيب آن نقش مهمي در ايجاد تعادل بين ستون و سواره‌رو ايفا كرده و تقارن ساختاري را غيرضروري مي‌سازد.

نكته‌ي مهم ديگر اينكه نيروهاي افقي ايجاد شده توسط ستون و دهانه توسط كابلهاي تحت كشش متعادل مي‌شود. بنابراين پايه‌ها تنها تحت تأثير بارهاي عمودي قرار مي‌گيرند.

گالری تصاویر پاورپوینت سانتیاگو کالاتراوا

 

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 2 میانگین: 3]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x