پکیج آموزش اتوکد
پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه معماری جهان و معاصر

دانلود رایگان پاورپوینت معماری آرمگاه نادرشاه افشار

مقبره نادر شاه افشار جز مقابر طراحی شده در قرن اخیر می باشد. این اثر زیبای معماری معاصر ما اثر هوشنگ سیحون معمار آرامگاه های زیبای ایران است. پاورپوینت معماری آرمگاه نادرشاه افشار که اکنون آماده دانلود قرار داده ایم 20 اسلاید می باشد.

قوام‌السلطنه در اواخر عهد قاجاریه (۱۲۹۶ خورشیدی) در محل یکی از مقابر ویران شده نادری آرامگاه جدیدی برای وی ساخت و استخوانهای او را از تهران به مقبره مزبور حمل کردند.این آرامگاه کوچک در سال ۱۱۴۵ هجری قمری در بالا خیابان مشهد و در مجاورت چهارباغ شاهی و روبروی حرم امام ضا قرار داشت و از خشت و گل ساخته شده بود.

پاورپوینت معماری آرمگاه نادرشاه افشار

مقبره کنونی نادرشاه واقع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا (نادری سابق) مهم‌ترین موضع توریستی ـ تاریخی شهر مشهد تلقی می‌شود، در باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ متر مربع ساخته شده‌است. مقبره شامل سکویی دوازده پله‌ای، محل گور، پوششی خیمه مانند بر روی قبر، سکویی مرتفع در مجاور قبر با مجسمه نادرشاه سوار بر اسب و سه تن دیگر در پی او، یک غرفه فروش کتاب و دو تالار برای موزه‌است.

تندیس نادر شاه سوار بر اسب به همراه تنی چند از سربازانش بر فراز یک حجم سنگی مرتفع توسط مجسمه ساز فقید ابوالحسن صدیقی ساخته‌ شده است. مصالح مقبره غالباً از سنگهای خشن و سخت گرانیت کوهسنگی مشهد است. بعضی از قطعات سنگ بسیار بزرگ انتخاب شده تا تداعی کننده مقبره دوم ساخته خود نادرشاه باشد. پوشش مقبره کاملاً به مانند چادر عشایری است، که نادر در آن زاده و هم کشته شده‌است.

عنوان مقبره نادر شاه افشار
تعداد اسلاید 20 اسلاید
حجم فایل 4 مگابایت

 


 

مطالب مرتبط و مفید برای شما:

آرشیو پروژه ها معماری معاصر و معماری جهان معمار گلد

زندگی نامه حرفه ای هوشنگ سیحون

 


 

دانلود پاورپوینت معماری آرمگاه نادرشاه افشار

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود مستقیم – کلیک کنید
لطفا به این نوشته امتیاز دهید و به ما کمک کنید تا محتوای بهتر براتون قرار بدیم (چپ بیشترین امتیاز و راست کم‌ترین امتیاز)
[کل: 0 میانگین: 0]
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x