معماران بزرگمعماران خارجی

معرفی جامع پل رودولف : بیوگرافی و آثار

پل رودولف (23 اکتبر 1918 – 8 اوت 1997) معمار آمریکایی، شش سال بر مسند ریاست دانشکده معماری دانشگاه ییل بود که معروفیت وی به دلیل استفاده از نقشه های بتونی و بسیار پیچیده بود. معروف ترین اثر او (شاهکار) ساختمان هنر و معماری ییل (ساختمان A&A) ، یک سازه بتونی وحشیانه(صفت ظاهری بنا) و پیچیده در سبک بروتالیست است.

سرفصل های مقاله:

  1. زندگی اولیه ، تحصیلات و زندگی شخصی
  2. آثار
  3. درگذشت
  4. گالری آثار پل رودولف
  5. کتابشناسی

زندگی اولیه ، تحصیلات و زندگی شخصی

وی با نام کامل: پل ماروین رودولف در 23 اکتبر 1918 در الکتون ، کنتاکی متولد شد. پدر وی یک واعظ دوره گرد قهار بود و از طریق همین سفرها، رودولف با معماری جنوب امریکا اشنا می شود. او همچنین استعداد اولیه نقاشی و موسیقی را از خود نشان می داد.

رودولف در سال 1940 لیسانس معماری خود را در رشته معماری-معماری در دانشگاه آبُرن (که پس از آن به عنوان موسسه پلی تکنیک آلاباما شناخته می شد) اخذ کرد و سپس به دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد رفت تا ادامه تحصیل خود را در نزد بنیان گذار مدرسه باوهاس یعنی والتر گریپیوس بگذراند. وی پس از سه سال، به مدت 3 سال در نیروی دریایی خدمت کرد و بعد از آن در سال 1947 به دانشگاه هاروارد بازگشت تا درجه استادی خود را دریافت کند.

او یکی از معماران مدرنیست است که یکی از پیشگامان دانشکده معماری Sarasota به حساب می آید.

آثار پل رودولف

پس از تحصیل در دانشگاه هاروارد ، رودولف به ساراسُتا، در فلوریدا نقل مکان کرد و به مدت چهار سال با رالف تویچل همکاری کرد. از جمله همکاری های او با رالف تویچل می توان به مهمانخانه W. R. Healy اشاره کرد. مهمانخانه W. R. Healy – با نام مستعار The Cocoon House – یک مهمانخانه یک طبقه بود که در سال 1950 در Siesta Key در Sarasota ، فلوریدا ساخته شد.

مهمانخانه W. R. Healy اثر پل رودولف
مهمانخانه Healy (معماران: پل رودولف و رالف توئیچل)

سقف مهمانسرای هلی معقر بود. و با استفاده از شاخه های کوچک (ترکه) ساخته شده بود. که رودولف در زمان حضور خود در نیروی دریایی ایالات متحده این روش را فرا گرفته بود. علاوه بر این ، رودولف از پنجره های پرده ای استفاده کرد ، که این امکان را فراهم می کند تا نسیم مشخصی را از خلیج Sarasota به داخل وارد کند و از داخل خانه عبور کند.

دبیرستان Riverview

از دیگر اثار برجسته در Sarasota توسط رودولف می توان به دبیرستان Riverview اشاره کرد که در سال 1957 بعنوان اولین پروژه بزرگ او ساخته شد. از حواشی این مدرسه می توان این مورد اشاره کرد: در سال 2006 ، در Sarasota اختلافات زیادی به وجود آمد که بسیاری از اعضای جامعه پس از تصمیمی که هیئت مدیره مدرسه شهرستان برای تخریب این سازه گرفت؛ درخواست تجدیدنظر در تخریب ساختمان تاریخی کردند.

Riverview High School

همانطور که چارلز گواتمی ، معمار نظارت بر نوسازی ساختمان هنر و معماری در ییل ، گفت:

دبیرستان ریورویو (Riverview) نمونه اولیه و خارق العاده ای است از ان چیزی که امروزه ما آنرا معماری سبز می نامیم. او (رودولف) خیلی از وقت خود جلوتر بود. اگر  دبیرستان ریورویو خراب شود ، از نظر معماری احساس بدی می کنم.

اما با این حال در ژوئن سال 2009 ، دبیرستان Riverview تخریب شد.

در اواخر دهه 50 ، خانه های پل رودولف در فلوریدا شروع به جلب توجه در خارج از جامعه معماری کرد و وی دریافت حق کمیسیون را برای کارهای بزرگتر مانند مرکز هنری جواهت در کالج ولزلی آغاز کرد.

وی سپس اندکی پس از طراحی ساختمان معماری هنر و معماری ییل ، در سال 1958 ریاست اداره معماری ییل را بر عهده گرفت. رودولف شش سال در ییل ماند تا اینکه دوباره به انجام کارهای شخصی خودش بازگشت. او همچنین در سال 1961 گاراژ پارکینگ خیابان معبد ، در نیو هاون را طراحی کرد.

خانه‌ی Milam Residence

او در پروژه ساخت خانه‌ی Milam Residence مشغول به کار بود که بین سالهای 1959 و 1961 طراحی و ساخته شد. این بنا امروزه هنوز در ساحل شرقی فلوریدا ، خارج از جکسون‌ویل برپاست.

ساحتمان Milam Residence
خانه‌ی Milam Residence

در اینجا ، تنها كنترل اندازه بلوك های بتونی استاندارد مورد استفاده قرار گرفت (8 *16*8 در 16 در) و برای دیوارهای سازه ای و پارتیشن به صورت یکسان انجام گرفت. بلوک های بزرگ سایه را برای پنجره ها فراهم می کند و باعث می شود خانه فلوریدا به راحتی خنک شود. نمای ساحلی این خانه از مستطیل هایی انباشته شده است که نشانگر طبیعت مجسمه ای از آثار رودولف در این دوره است. از داخل ساختمان ، رودولف از ساكنان خواسته بود كه خود را مطابق باحالت ساخت بنا قرار دهند ، بنابراین پنجره بزرگ دو طبقه در اتاق نشیمن با مناطق دیگر خانه كه با غار شبیه تر هستند و خلوتند، در تضاد است. شیفتگی رودولف به مدرنیسم اروپایی و نظریه نئو کلاسیک ساخت این ساختمان را دشوار ساخت.

در آن زمان ، رودولف به طور مستقل کار می‌کرد و بعداً به نمادی در مدرنیسم اروپا تبدیل می شد.

در سال 1958 ، رودولف مأمور شد كه یک برنامه جامع برای مؤسسه Tuskegee در Tuskegee ، آلباما ایجاد كند. وی همچنین با فارغ التحصیلان مدرسه معماری توسکگی در زمینه طراحی ساختمان جدید نمازخانه که در سال 1969 به پایان رسید ، همکاری کرد.

رودولف بعد از ماموریت توسکگی

وی بعداً این بناها را نیز طراحی کرد: مرکز خدمات دولتی را در بوستون ، کلیسای اول در بوستون ، پردیس اصلی دانشگاه ماساچوست ، دارتموث (که ابتدا با عنوان موسسه فناوری ماساچوست جنوب شرقی شناخته می شد ، و بعداً به عنوان دانشگاه جنوب شرقی ماساچوست) ، مرکز هنرهای جواهر در کالج ولزلی ، ساختمان داروسازی Endo ، مرکز هنرهای دانا در دانشگاه Colgate ، و دفتر مرکزی Burroughs Wellcome در کارولینای شمالی.

آپارتمان های ساحلی وی در بوفالو ، که در سال 1974 به پایان رسید ، پیشگام مسکن کم درآمد بودند ، این ساختمان ها به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگتر بودند که هیچگاه اجرا نشدند.

پنتهاوس و آپارتمان های پل رودولف (82-1977) ، در 23 محل بکمن در منهتن ، در سال 2010 به نشانه ای از شهر نیویورک معرفی شد.

رودولف، تدریس و شاگردان

رودولف در حالی که ریاست دانشکده معماری ییل را بر عهده داشت؛

به مظهر الاسلام ، نورمن فاستر و ریچارد راجرز که همگی در دوره کارشناسی ارشد به عنوان دانشجویان بورس تحصیلی شرکت می کردند،تدریس می کرد. فاستر نیز از تأثیر چشمگیری که رودولف بر وی داشته است، یادآوری کرد. رودولف توسط Muzharul Islam به بنگلادش دعوت شد و دانشگاه کشاورزی بنگلادش را طراحی کرد.

شاهکار پل رودولف ساختمان هنر و معماری دانشگاه ییل

دانشکده هنر و معماری ییل اثر پاول رودولف
دانشکده هنر و معماری ییل

دانشکده معماری ییل یکی از مؤسسات سازنده حرفه ای دانشگاه ییل است؛
به طور کلی یکی از بهترین مدارس معماری در ایالات متحده محسوب می شود.

برنامه های معماری ییل نتیجه ای از تعهد دیرینه به آموزش هنرهای زیبا در دانشگاه است. “هنر برای اولین بار در سال 1869 در دانشگاه های آمریكا هنگام تأسیس مدرسه هنرهای زیبا ییل تدریس شد.

این شاهکار معروفترین و زیباترین اثر معمار شهیر امریکایی پل رودولف است.

دانشکده هنر و معماری ییل
نمایی دیگر از دانشکده هنر و معماری ییل

درگذشت

رودولف در 8 آگوست 1997 ، در 78 سالگی در نیویورک به علت بیماری مزوتلیوم صفاقی درگذشت.

گالری آثار

کتابشناسی

بل ، اوژنیا (2019). پل رودولف: الهام و فرایند در معماری. انتشارات معماری پرینستون.

روهان ، تیموتی M. (2014). معماری پل رودولف. انتشارات دانشگاه ییل.

د آلبا ، روبرتو (2003). پل رودولف: اواخر کار. انتشارات معماری پرینستون.

دُمین ، کریستوفر؛ کینگ ، جوزف (2005). پل رودولف: خانه های فلوریدا. انتشارات معماری پرینستون.

مولی-ناجی ، سیبیل (1970). معماری پل رودولف. پراگر.

راهب ، تونی (1999). هنر و معماری پل رودلف. آکادمی ویلی.

 

منابع مقاله

برخی از قسمت های مقاله ترجمه دو مقاله زیر ار وبسایت ویکی پدیا هستند:

1- مقاله Paul Rudolph (architect)

2- مقاله Yale School of Architecture

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پوریا

مقاله بسیار جامعی هست… ممنون

دکمه بازگشت به بالا
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x