پروژه پاورپوینت معماریدانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری

دانلود پاورپوینت معماری صخره‌ای (95 اسلاید)

معماری صخره‌ای

پاورپوینت معماری صخره‌ای که اکنون برای دانلود قرار داده ایم جامع ترین پاورپوینتی است که تا کنون راجع به موضوع معماری سنگی یا صخره ای پرداخته است. این پاورپوینت که 95 اسلاید دارد به بررسی این سبک معماری از ابتدا تا به الان پرداخته است. همینطور به مسائلی از قبیل فلسفه و انواع معماری صخره‌ای نیز پرداخته است. اما سوال پیش می آید که معماری صخره ای چیست؟ هرگاه در صخره ای حفره ای ایجاد نماییم و به تدریج حفره را وسعت دهیم تا فضاهای مورد احتیاج مثلاً خانه و یا آرامگاهی ایجاد شود آنرا معماری صخره ای می نامیم. به عبارتی معماری صخره ای محصول مبارزه انسان با صخره، جهت ایجاد فضای مناسب است.

در ادامه قسمتی از متن پاورپوینت را با شما به اشتراک می گذاریم؛

پاورپوینت معماری صخره ای

از هنر دیواره‏ای‏ تا معماری صخره‏ ای

‏ بررسی هنر دیواره‏ای قریب هشتاد سال و اندی‏ پیشینهء تفحص و تحقیق را به همراه دارد.که در میان‏ جامعهء پژوهشگران و باستان شناسان از جایگاه‏ ویژه و خاصی برخوردار گردیده است.با این حال‏ معماری صخره‏ای به رغم گستردگی خاص خود کمتر مورد عنایت و توجه قرار گرفته است.چرا که‏ مطالعه و شناخت هر یک از آنها به طبع مستلزم‏ شناخت دیگری بوده که امری ضروری و حتی‏ اجتناب‏ناپذیر محسوب می‏شده است.بررسی‏ درجهء تکنیک مورد استعمال،سطح هنری،میزان‏ دانش و شناخت و سرانجام سطح انتزاع دربارهء هنرهای فوق کم و بیش مورد بحث واقع شده‏ است.اما مسألهء مهم این است که انسان مورد بحث دو موضوع ما از 000/30 سال تا 800 پیش از میلاد بوده که در این فواصل تاریخی عمده‏ هنرنمایی‏هایش از درون غارها شروع و در سینه بستر کوه و دل صخره‏ها به اوج و کمال رسیده است.

تعریف معماری صخره ای

هرگاه در صخره ای حفره ای ایجاد نماییم و به تدریج حفره را وسعت دهیم تا فضاهای مورد احتیاج مثلاً خانه و یا آرامگاهی ایجاد شود آنرا معماری صخره ای می نامیم. به عبارتی معماری صخره ای محصول مبارزه انسان با صخره، جهت ایجاد فضای مناسب است. در معماری صخره ای فضا از مصالح آزاد و معمولی، ساختمان به وجود نمی آید بلکه ساختمان از صخره طبیعی است. معماری صخره ای در درون صخره به وجود می آید و سنگ صخره ای کالبد آن است، زیرا مانند پوسته ای مستحکم اطراف این فضای درونی را گرفته است. بناهای معمولی به راحتی بر اثر عوامل طبیعی، انسان و گذشت زمان ویران می شوند در صورتیکه این عوامل در معماری صخره ای تهدید به شمار نمی آید، بلکه فقط زمین لرزه ای شدید می تواند تا حدودی به معماری صخره ای آسیب برساند.

 


 

توصیه می کنیم مطالب مرتبط و مفید زیر رو از دست ندید:

پاورپوینت ریتم در معماری

پاورپوینت رابطه موسیقی و معماری

بانک پروژه انسان طبیعت معماری

 


 

اسلایدهای پاورپوینت

جهت آشنایی بیشتر شما با پاورپوینت و همچنین جهت احترام به حقوق کاربران گرامی تصاویر اسلایدهای پاورپوینت جهت آشنایی بیشتر شما با کیفیت پاورپوینت قرار دادیم که می‌توانید مشاهده کنید.

پاورپوینت معماری صخره‌ای

مشخصات فایل دریافتی شما

عنوانپاورپوینت معماری صخره ای
تعداد اسلایدها95 اسلاید
فرمت فایل فشردهzip
فرمت پروژه اصلیپاورپوینت pptx
حجم کل6 مگابایت ( فشرده)
قابلیت ویرایشدارد
آرم و مارکپروژه هیچگونه آرم و مارکی ندارد و کاملا قابل ویرایش است.

دانلود پاورپوینت معماری صخره ای

برای خرید و دانلود بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x