مجله معماری

23 ساختمان دیدنی شیکاگو

شیکاگو پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا است که در ایالت ایلینویز قرار دارد. شیکاگو ابتدا یک شهرک، با حدود 200 نفر سکنه بوده است و در سال 1837 به شهر شیکاگو ارتقا یافت. در زمانی که شیکاگو سریع‌ترین شهر درحال رشد جهان بود و جمعیتی حدود سیصدهزار نفر داشت، دچار آتش‌سوزی بزرگی شد که حدود 9 کیلومتر مربع از آن را نابود کرد. هم‌چنین، این آتش‌سوزی جان 300 نفر را گرفت و بیش از صدهزار نفر را نیز بی‌خانمان کرد. پس، شهروندان باید دوباره برای ساختن شهر تلاش می‌کردند.

شیکاگو با قدرتی تحسین‌برانگیز، دوباره از خاکستر متولد شد و برخی از بهترین معماری‌های شیکاگو در همان زمان ساخته شده‌است. سازه‌هایی مانند ساختمان روکری (فرانک لوید رایت -1888 )، ساختمان سالن اجتماعات (لوئیس سالیوان – 1889) و ساختمان مونادناک (برنهام و روت، هولابرد و روشه – 1893)، نمونه‌هایی از استانداردهای بالایی بودند که شهر شیکاگو به دنبال آن بود.

از آن زمان تا کنون، ساختمان‌های جدیدی در این شهر ساخته شده‌اند و بر زیبایی آن افزوده‌اند. امسال شیکاگو دوسالانه 2020-2019 را جشن می‌گیرد و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. دراین مقاله قرار است به شیکاگو سفر کنیم و از تماشای 23 ساختمان زیبای آن لذت ببریم. پس اگر عاشق معماری و ساختمان‌های قدیمی و جدید غربی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

همچنین توصیه میکنیم این مطلب را نیز مشاهده کنید: 25 عکس برتر معماری

23 ساختمان دیدنی شیکاگو 23 ساختمان دیدنی شیکاگو  23 ساختمان دیدنی شیکاگو معماری شیکاگو معماری شیکاگو معماری شیکاگو

 

خوشحال میشیم نظر خودتون راجع به معماری جدید و قدیم شیکاگو بیان کنید.

همچنین توصیه میکنیم از مطالب جذاب مجله معماری دیدن کنید:

مجله معماری

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x