معماران بزرگمعماران داخلی

فرهاد احمدی معمار بزرگ ایرانی درگذشت

فرهاد احمدی درگذشت ؛ تیتر وحشتناکی که جامعه معماری جهان را شوکه کرده است؛ مهندس معمار و عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی پس از ماه ها مبارزه با بيمارى سرطان صبح امروز 10 شهریور ماه ۱۳۹۹ شمسی درگذشت.

فرهاد احمدی معمار بزرگ ایرانی درگذشت

همسر فرهاد احمدی ، صبح امروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود این چنین نوشت:

خواست تعالی در انسان می‌تواند تمایل خاک به آسمان، و الهام می ‌تواند تمایل آسمان به خاک را به ذهن متبادر سازد، این دوگانه ای است که همانند همه دوگانه ‌ها بدون یکدیگر وجود ندارد.

فرهاد احمدی (۲۲ دی‌ ماه ۱۳۲۹ – ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹)

انّالله و انّا الیه راجعون

درگذشت غمبار همسر گرامی‌ام مهندس فرهاد احمدی، پس از ماه ها مبارزه جانفرسا با بيمارى سرطان، برای من و دو فرزندمان دانا و کوشا و نيز خانواده محترمش رويا، فرزاد و فرشاد احمدى فقدانی دردناک، و برای جامعه معماری و دانشگاهی ایران ضایعه ‌ای جبران ‌ناپذیر است.

او به عشق معماری زیست و عمری را در راه شناختن و شناساندن معماری ایران گذراند. در طی زمانی بلند، حدود چهل سال، صدها دانشجو در دانشگاه ‌های مختلف، از گنجینه آموخته ‌ها و تجارب عمیق نظرى و عملى اش در معماری ایران و جهان بهره بردند. آثار ساخته شده‌ و ماندگارش اینجا و آنجا در گوشه و کنار ایران عزیز و دو نمونه در خارج از كشور پابرجاست. هر چند بسیاری از طرح ‌هایش که حاصل تأملی عاشقانه و کوششی خستگی ‌ناپذیر بود، برای همیشه بر روی کاغذ باقی ماند.

بخشش و غفران خداوند بر او باد

یادش گرامی و همیشه در دل ما بیدار… “

معمار گلد درگذشت مهندس فرهاد احمدی را به جامعه معماری کشور تسلیت عرض می نماید و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x