مجله معماری

بهبود عملکرد و کیفیت رندر با Enscape

رندر زمان واقعی (real-time rendering) به معماران، طراحان و هنرمندان هنرهای تجسمی (visual artists)، راهی فوق‌العاده سریع و واقعی برای تجسم و نمایش ایده‌های طراحیشان، ارائه می‌دهد. اکنون با آخرین به‌روز رسانی‌های enscape کاربران پلاگین ((رندر زمان واقعی)) در حال تکامل می‌توانند از بهبود عملکرد و کیفیت در طول فرآیند طراحی خود لذت ببرند.

در این مقاله، قرار است ویژگی‌ها و پیشرفت‌های آخرین نسخه نرم‌افزار enscape را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه این برنامه بر نحوه طراحی و تجسم پروژه تاثیر میگذارد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

Enscape

متریال آماده (ready-made materials)

در قسمت ((متریال آماده)) این نرم‌افزار، می‌توانید به طیف بسیار زیادی از متریال و مواد پیش‌ساخته دسترسی داشته باشید. این متریال سطح بالا (high-end rendering) در زمان شما برای جست‌وجو و ساختن متریال صرفه‌جویی می‌کند. این متریال‌ها درنهایت به بهبود کیفیت و واقع‌گرایی رندر شما نیز کمک شایانی می‌کند.

در آخرین نسخه enscape، بیش از 200 متریال جدید اضافه شده است که شامل انواع مختلف آجر، فلز، پارچه، چوب و کاشی است.

ویرایش آسان و سریع متریال

به‌لطف ارتقا ویرایشگر enscape، ویرایش متریال بسیار آسان و سریع شده است. یک رابط کاربری به‌روز شده و عملکردهای اضافی شناسایی و تغییر مواد به شما کمک می‌کند، تا بتوانید دقیقا همان ظاهر و احساسی را که انتظار دارید، بسازید.

نشان‌گرهای رنگ و نوع متریال‌های جدید و متریال‌های self-illuminatedجدید نیز در ویرایش‌گر قابل مشاهده است. در نسخه inscape 3.1 می‌توانید چندین متریال را هم‌زمان وارد کنید، متریال دلخواهتان را انتخاب کنید و آن‌ها را در پوشه اختصاصی خود ذخیره کنید.

علاوه‌برآن، استفاده از ویرایش‌گر آسان متریال این نرم‌افزار برای کاربران revit نیز بسیار لذت‌بخش است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا برای اولین بار از بافت‌های ویدیویی، متریال self-illuminated و نقشه‌های جابه‌جایی، از داخل enscape دسترسی داشته باشند.

رندر با Enscape

پانوراماهای مرتبط (linked-panoramas)

ساختن و به اشتراک گذاشتن چندین پانوراما از یک پروژه، اکنون با گالری پانوراما در enscape 3.1  امکان‌پذیر است.

پانورامای 360 درجه، روشی محبوب برای نمایش پروژه است؛ زیرا به مشتری و کارفرما این امکان را می‌دهد که با استفاده از مرورگر و تلفن همراه خود بتوانند در فضای پروژه جست‌وجو کنند. برای ایجاد گالری پانوراما باید لیسانس این نرم‌افزار را داشته باشید.

تجسم بدون حواس‌پرتی (distraction-free visualization)

برای وقتی که می‌خواهید ایده اولیه پروژه را با مشتریان یا همکارانتان به اشتراک بگذارید و به جزئیات زیادی نیاز ندارید، می‌توانید از افزونه‌های ساده شده enscape بهره ببرید.

برای استفاده در طراحی اولیه و بازگویی طرح، می‌توانید از ابزارهای ساده، سفید و low polyاستفاده کنید. این ابزارها، به شما اجازه می‌دهند تا بر روی مهم‌ترین جنبه‌های طراحی خود تمرکز کنید. این ابزارها را می‌توانید در enscape asset library پیدا کنید که شامل افراد، ساختمان‌ها، پوشش گیاهی، مبلمان و وسایل نقلیه می‌شود.

سایه‌های فوق‌العاده واقعی

به‌لطف تکنولوژی ردیابی پرتو NVIDIA RTX که نور و انعکاس‌ها را به دقت محاسبه می‌کند، امکان ایجاد رندرهای واقعی در enscape وجود دارد. اما، اکنون در نسخه جدید این نرم‌افزار، سایه‌های خورشید از ردیابی اشعه نیز بهره می‌برند. سایه‌های واضح‌تر و واقعی‌تر را می‌توان در هر تصویر ساخته‌شده عادی و پانوراما مشاهده کرد.

نمونه رندر Enscape

پشتیبانی از NVIDIA DLSS

در نسخه enscape 3.1، معماران و طراحان می‌توانند با پشتیبانی NVIDIA DLSS به آخرین فناوری رندر زمان واقعی دسترسی داشته باشند. DLSS مخفف Deep Learning Super Sampling است و به کاربران امکان می‌دهد تصاویر با وضوح بالا را با وضوح پایین‌تر تولید کنند.

زمانی که NVIDIA DLSS فعال باشد، زمان رندر ویدیو کاهش می‌یابد و تجربه‌های واقعی و واقعیت مجازی از نرخ فریم بالاتر و نیازهای GPU بسیار کمتر بهره می‌برند. با ترکیب NVIDIA DLSS، Enscape اکنون ویدیوهای با کیفیت بالاتر و عملکرد بهتر را برای کسانی که از کارت گرافیک NVIDIA RTX استفاده می کنند ارائه می دهد.

اگر هنوز Enscape را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید از امروز با نسخه رایگان 14 روزه آن، شروع کنید. دانلود و اضافه کردن آن به ابزار مدل‌سازی Revit، SketchUp، Rhino، Archicad یا Vectorworks  نیز بسیار آسان است.

از اینکه با مقاله بهبود عملکرد و کیفیت رندر با Enscape با ما همراه بودید بسیار متشکریم؛ شما می توانید برای مطالعه مطالب مشابه از مجله معماری معمار گلد بازدید کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x