مجله معماری

11 نمونه از کاربردهای بامبو در طراحی

بهترین کاربردهای چوب بامبو در ساختمان و دکوراسیون داخلی

بامبو یک مصالح ساختمانی طبیعی بسیار مقاوم، همه‌کاره و پایدار است، که از آن برای ساخت‌وسازها و ساخت عناصر تزئینی استفاده می‌شود. بامبو، بومی مناطقی از کره‌زمین است که آّب‌وهوای گرم‌تری دارند. در طول تاریخف از بامبو به‌عنوان ماده اولیه برای ساخت اشیایی مانند: آلات موسیقی، مبلمان و هم‌چنین، ساخت سرپناه استفاده شده‌است. امروزه نیز از بامبو در صنعت ساخت‌وساز استفاده می‌شود؛ چراکه یک متریال طبیعی است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند. هم‌چنین تکنیک‌های استفاده از بامبو نیز برگرفته از تکنیک‌های بومی و سنتی است.

از سوی دیگر، بامبو یک ماده آلی است و از آن باید در برابر آب‌وهوا، قارچ‌ها و حشراتی که ممکن‌است ساختار آن را به خطر بیندازند، محافظت شود. با این‌حال، بامبو یک ماده طبیعی است که در برابر فشار و فشار ساختاری مقاومت بسیاری دارد و عایق خوبی برای حرارت نیز هست. علاوه برآن، کار با آن آسان است و به‌خوبی با سایر مواد، مانند فولاد و سنگ ادغام می‌شود و امکان طراحی گسترده‌ای را فراهم می‌کند. از بامبو اغلب در پروژه‌های کوچک کانند خانه‌ها استفاده می‌شود؛ اما برای استفاده در فضاهای عمومی نیز ویژگی‌های ارزشمندی دارد.

در ادامه به مشاهده پروژه‌هایی می‌پردازیم که از بامبو به عنوان متریال اصلی طراحی استفاده می‌کنند:

کاربردهای بامبو در طراحی

 

بامبو در طبیعت فقط یک گیاه است اما چوب های معروف آن در طراحی دکوراسیون به قدری جذابند که هیچ متریال صنعتی به پای آن ها نمی رسد. راز اصلی کاربرد گسترده جوب بامبو در طراحی داخلی شاید مقاومت آن باشد . شما می توانید با بکارگیری چوب های بامبو در طراحی دکوراسیون طبیعت را به منزل آورید و تا حدودی از دنیای صنعتی دور شوید.

   

توصیه میکنیم برای بالا بردن دانش معماری خود مجله معماری را مطالعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
منبع
سایت معماری
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x