مجله معماری

جذب مشتری با رندر هایپر-رئال

ما به کدام کارفرما باید رندر هایپر-رئال تحویل دهیم؟ این سوال ممکن‌است ساده به‌نظر برسد؛ اما پاسخ پیچیده‌ای دارد و ما را به‌سوی مخاطبان هدف رندرهای فرا-واقع‌گرایانه و هدف آن‌ها سوق می‌دهد. حتی اگر پروژه‌ای واقعا ساخته نشود، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این سبک تصویرسازی، این است که تصویری بسیار واقعی از پروژه نشان می‌دهد. برای همین، اغلب اوقات رندرهای هایپر رئال با عکس‌های واقعی  پروژه اشتباه گرفته می‌شوند.

جذب مشتری با رندر هایپر-رئال

در معماری تصاویر سه بعدی مانند مدل‌های فیزیکی، طرح‌ها و کلاژها برای درک پروژه ضروری هستند. به‌خصوص زمانی‌که کارفرما با نقشه‌های فنی و دو بعدی مانند سطح مقطع و پلان آشنا نیست، بهترین کار ارائه تصاویری نسبتا واقعی از پروژه است. تکامل رندرهای هایپر رئال، در پیشرفت تصویرسازی و ارائه جزئیات دقیق و واقعی نیز تاثیر چشمگیری داشته است. تنظیم مواردی مانند زبری، انعکاس و سایر جنبه‌های هر بافت در محیط، همراه با موقعیت‌یابی دوربین و ویرایش پس از تولید، می‌توانند تصویری بسیار شبیه به واقعیت خلق کنند. واقعی بودن تصاویر به درک کردن پروژه نیز بسیار کمک می‌کند. رندرهای هایپر رئال مرزهای بین واقعیت و مجازی را محو می‌کنند و می‌توانند قبل از ساخت پروژه، تصویری واقعی از آن در محل ارائه دهند. مثلا بسیاری از مشاورین املاک برای فروش ساختمان‌هایی که نمی‌توانند محیط اطراف خود را در تبلیغات به تصویر بکشند، از رندرهای قابل‌باور برای ایجاد چشم‌اندازهایی وسیع می‌کنند. برای همین بسیاری عقیده دارند که دراین فرا-واقع‌گرایی واقعیت پروژه تحریف می‌شود و به‌جای این‌که تصاویر ابزاری برای درک مشتری از پروژه باشند، آن را به یک محصول تجاری تبدیل می‌کنند.

جذب مشتری با رندر هایپر-رئال

رندر هایپر رئال نیز مانند عکاسی باید به تصویر جلوه‌ای زیبا بدهد، نه این‌‌که فقط آن را به تصویر بکشد. این کیفیت فریبنده رندر هایپررئال برای بازاریابی و به‌خصوص در مسابقات معماری بسیار ارزشنمند است. هم‌چنین رندرهای هایپررئال می‌توانند در فرآیند تصمیم‌گیری در طول پروژه نقش مهمی داشته‌باشند. برای مثال، دیدن اثرات نور روز بر محیط و کنارهم قراردادن بافت‌های مختلف می‌توانند فرآیند طراحی را هدایت کنند که برای معماران و شرکت‌های معماری بسیار مفید است.

پس آیا رندرهای هایپر رئال ابزاری برای کمک به معماران برای طراحی هستند؟ آیا این تصاویر درک بهتری از معماری را برای عموم مردم ارائه می‌دهند؟ یا راهی برای جذب مشتری هستند؟ شما چه فکری می‌کنید؟ نظرتان را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

 


 

از اینکه با مقاله جذب مشتری با رندر هایپر-رئال با ما همراه بودید بسیار ممنونیم؛ توصیه می کنیم مطالب جذاب زیر را نیز مطالعه کنید:

7 نکته طلایی برای استاد شدن در رندر

آیا میخواهید بهترین نمونه رندرهای راینو را ببینید؟

مدل های سه بعدی یا رندرهای نرم افزاری

سبک های مختلف رندر

برای مشاهده همه مطالب جذاب ما از مجله معماری بازدید کنید:

مجله معماری

 


 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
برای عضویت کلیک کنید!
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x